1 323 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Köksblandare modell "semiproffs" - hur användarvänlig?
Hej!
Renoverar köket, funderar på ny blandare. Råkade se en "semi-proffs" blandare, alltså en blandare som tagit inspiration från storkök, tex:
http://www.tapwell.se/EVO-186/article
http://www.badshop.se/p/kok/koksblandare/koksblandare-fm-mattsson-9000e-flexi.html
Jag hittar dock ingen beskrivning på hur de används. Om man tex vill fylla ett glas med vatten, använder man reglaget på sidan bara (som en vanlig kökskran), eller måste man använda knapparna vid munstycket?
Och tvärtom, om jag vill skölja av något med munstycket, är det bara att trycka på den knappen, eller måste jag manövrera den andra spaken också?
Fråga är egentligen hur användarvänliga de är.... Har du erfarenhet att dela med dig, så är jag tacksam..
Med vänlig hälsning,
Jakob
Renoverar köket, funderar på ny blandare. Råkade se en "semi-proffs" blandare, alltså en blandare som tagit inspiration från storkök, tex:
http://www.tapwell.se/EVO-186/article
http://www.badshop.se/p/kok/koksblandare/koksblandare-fm-mattsson-9000e-flexi.html
Jag hittar dock ingen beskrivning på hur de används. Om man tex vill fylla ett glas med vatten, använder man reglaget på sidan bara (som en vanlig kökskran), eller måste man använda knapparna vid munstycket?
Och tvärtom, om jag vill skölja av något med munstycket, är det bara att trycka på den knappen, eller måste jag manövrera den andra spaken också?
Fråga är egentligen hur användarvänliga de är.... Har du erfarenhet att dela med dig, så är jag tacksam..
Med vänlig hälsning,
Jakob
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
Jag har en liknande, är inte helt nöjd.
Dels är den så hög så trots att jag lagt extra skiva under diskbänken och stagat den i pinnbulten längre ner svajar den mycket.
Staget som håller munstycket gör att det pekar rakt ner och ska man frigöra det så måste man dra ner den en bra bit och ut vilket har gjort att den numera används som pinne att hänga disktrasan på och munstycket får hänga löst.
Men jag tycker fortfarande att den är snygg.
Dels är den så hög så trots att jag lagt extra skiva under diskbänken och stagat den i pinnbulten längre ner svajar den mycket.
Staget som håller munstycket gör att det pekar rakt ner och ska man frigöra det så måste man dra ner den en bra bit och ut vilket har gjort att den numera används som pinne att hänga disktrasan på och munstycket får hänga löst.
Men jag tycker fortfarande att den är snygg.
Jag hade en liknade den på tapwell länken i förra huset och var mycket nöjd. Perfekt med det löstagbara munstycket när man ska diska stora grytor och plåtar. Viss risk finns ju att man sprutar vatten åt fel håll när man har den löskopplad, men jag saknar den.
Tack för svar. Frågade säljaren vad knapparna på munstycket på Tapwellkranen var till för, han sa att det var på/av.Men det låter mer rimligt att det är typ av stråle. Märkligt att ingen beskriver detta...
Det där med vingligheten är en intressant aspekt..
Tack,
Jakob
Det där med vingligheten är en intressant aspekt..
Tack,
Jakob
Klicka här för att svara