3 490 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Köksblandare med pex-anslutning?
Hej!
Jag har en Bågvik (Ikea) som glappar i översta delen. Funderar därför på att byta ut den. Har dock dåliga erfarenheter av joxet med kopparrör
och vill tvunget ha en annan blandare med slanganslutning. Kan någon rekommendera en hög blandare med diskmaskinsavstängning och pex-slanganslutning? Så prisvärt som möjligt så klart 
Jag har en Bågvik (Ikea) som glappar i översta delen. Funderar därför på att byta ut den. Har dock dåliga erfarenheter av joxet med kopparrör
Jag körde med PEX-rör till min blandare i tvättstugan.
Det var 15mm kopplingar på rören så jag köpte bara sådana 10->15mm klämringskopplingar som jag körde fast på rören från blandaren.
Väldigt mycket enklare än jag trodde först faktiskt.
Sen tror jag inte du hittar en blandare med anslutningar monterade, det går ju inte att få dem genom hålet i diskbänken.
Det var 15mm kopplingar på rören så jag köpte bara sådana 10->15mm klämringskopplingar som jag körde fast på rören från blandaren.
Väldigt mycket enklare än jag trodde först faktiskt.
Sen tror jag inte du hittar en blandare med anslutningar monterade, det går ju inte att få dem genom hålet i diskbänken.
Det fick bli en Gustavsberg Nautic. Den har 10 mm "rörstumpar" i ändarna av slangarna. Jag har redan halvkopplingar på mina framdragna 12 mm kopparrör. Är det såna härhttp://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=22476637 jag behöver för att ansluta blandaren (25-1200-10)?
Klicka här för att svara