Oki :)
När använder man dom vita banden på rulle?
Har en stängmutter som läcker. Som som sittter på värme från blandare. Har bara kall vatten i stugan. När man lägger på lin och fettet hur länge ska man väntat innan man kan sätta på vattnet igen? Tänker på fettet

Martenw skrev:
Alltid lin, men skulle inte ha det på denna nippel. 😊 Rörtång går också bra.

Teflontape brukar jag använda till tryckluft men aldrig annars.

Hur är vattnet kopplat till din engreppsblandare? I min kallställda stuga har jag satt ihop kallt och varmt kopplingen i ett T med kallvattnet för att inte få vatten stående i någon del av blandaren. När jag stängt sommarvattnet kan kranen då tappas ut om den ställs i mitten

Jag har aldrig väntat innan jag drar på vattnet igen efter att tätat med lin och pasta. Här är en instruktionsfilm på engelska: https://www.youtube.com/watch?v=bFXgwO9qszY

Tack!
Har bara kallvatten in ;-p

toolman77 skrev:
Teflontape brukar jag använda till tryckluft men aldrig annars.

Hur är vattnet kopplat till din engreppsblandare? I min kallställda stuga har jag satt ihop kallt och varmt kopplingen i ett T med kallvattnet för att inte få vatten stående i någon del av blandaren. När jag stängt sommarvattnet kan kranen då tappas ut om den ställs i mitten

Jag har aldrig väntat innan jag drar på vattnet igen efter att tätat med lin och pasta. Här är en instruktionsfilm på engelska: [länk]

Hand håller upp en blå och röd elektrisk anslutningsterminal mot en suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hand håller en blå och röd vatteninstallation med flera hål mot en köksbakgrund.
Skapa konto

Kökskran över diskho med diskmedelsflaska och träskåpsluckor i bakgrunden.
Skapa konto

Inte FMm iallafall😀 Kan inte hjälpa dig, något sidoimporterat av en kedja. Byt hela blandaren mot ngt känt märke som håller res. delar är mitt tips.

Redigerat:
Fast har du bara kallvatten är det väl bättre att ha en enkel kran än en blandare? Som sagts ovan (fast utifrån varm- och kallvattenkran), mycket enklare mekanik.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.