Hej, renoverar köket. Har 15 mm persolrör genom golvet, går över till 10 mm med klämring+någon förminskning, därifrån till vattette ballofix som förut anslöt med klämring till blandarens rör (10 mm). Nu har jag köpt mora blandare med 10 mm slätända men jag behöver mer rör för att få ihop det hela.
Finns ju många sätt att göra detta på. Vad tror ni om att kapa 15 mm röret, förlänga hela vägen upp med 15 mm persolrör (det har jag) klämring och köpa nya ballofix 15x10?
Eller hur brukar proffsen göra?
svaret är nej på frågan om rören räcker om jag vinklar upp persolrören.
Finns ju många sätt att göra detta på. Vad tror ni om att kapa 15 mm röret, förlänga hela vägen upp med 15 mm persolrör (det har jag) klämring och köpa nya ballofix 15x10?
Eller hur brukar proffsen göra?
svaret är nej på frågan om rören räcker om jag vinklar upp persolrören.
Tackar. Det kanske är vettigt att dela upp dimensionsövergångarna som du föreslår. Jag hann dock skrida till verket enligt min plan. Allt fungerar nu!
Klicka här för att svara
