Tänkte installera en diskmaskin (el och vatten finns) men gällande placeringen.. se bifogad bild. Skulle vilja ha den till höger- men där vilar bänkskivan direkt mot skåpet eftersom träskivan är fristående från diskhon. Och i samma princip gäller till vänster. Fördel till höger är att diskmaskinen hamnar mot en vägg och inte mitt i köket samt att bänkskivan har en bit som den vilar mot till höger som ni ser på bilden. Men hur gör jag för att se till att bänkskivan inte svajar eller kan jag låta den luta mot DM?
(Ursäkta ostädat kök
(Ursäkta ostädat kök
Du kan förskjuta diskmaskinen lite till höger. Bänkskivan kan du fästa med vinkeljärn eller lägga den på en liten regelbit som skruvas i diskbänkskåpet. Eller så köper du en till täcksida (en sådan du har till höger om skåpet idag. skruvar fast i diskbänkskåpet och låter skivan vila på den. Det kommer att ge en snyggare installation.K Knape skrev:Tänkte installera en diskmaskin (el och vatten finns) men gällande placeringen.. se bifogad bild. Skulle vilja ha den till höger- men där vilar bänkskivan direkt mot skåpet eftersom träskivan är fristående från diskhon. Och i samma princip gäller till vänster. Fördel till höger är att diskmaskinen hamnar mot en vägg och inte mitt i köket samt att bänkskivan har en bit som den vilar mot till höger som ni ser på bilden. Men hur gör jag för att se till att bänkskivan inte svajar eller kan jag låta den luta mot DM?
(Ursäkta ostädat kök![]()
Redigerat:
Beroende på hur djupt in diskmaskinen går, kan du sätta en list mot väggen i bakkant, som bänkskivan vilar på. Om en sådan inte får plats kan du i alla händelser sätta vinkeljärn där istället, som håller upp skivan.
Att vila bänkskivan direkt på diskmaskinen kan visserligen gå, men det vore det sämre alternativet.
Förresten — kallar du det där för ostädat?! Ojojoj… amatör

Att vila bänkskivan direkt på diskmaskinen kan visserligen gå, men det vore det sämre alternativet.
Förresten — kallar du det där för ostädat?! Ojojoj… amatör
Klicka här för att svara