Ni som har köksbänkar i trä, hur har ni löst det med prylar som behöver handdiskas? Diskställ över ho eller plåtbänk intill? Andra lösningar? Lägg gärna upp bilder.

Builda skrev:
Ni som har köksbänkar i trä, hur har ni löst det med prylar som behöver handdiskas? Diskställ över ho eller plåtbänk intill? Andra lösningar? Lägg gärna upp bilder.
Finska varianten av diskställ skulle jag välja oavsett bänkmaterial. Dvs nedersta hyllan i skåpet ovanför diskhon ersätts med diskställ. (Var det kanske det du menade med diskställ över ho?)

Smart sätt att slippa frigöra bänkyta! Prydligare ordning får man också!

• Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
jarlh skrev:
Finska varianten av diskställ skulle jag välja oavsett bänkmaterial. Dvs nedersta hyllan i skåpet ovanför diskhon ersätts med diskställ. (Var det kanske det du menade med diskställ över ho?)

Smart sätt att slippa frigöra bänkyta! Prydligare ordning får man också!
Nej jag tänkte faktiskt på ett sånt man hänger på hon som man kan flutta runt. Vi kommer att ha ett fönster vid diskbänken men man kanske kan ha det i ett närliggande skåp med "dropplåt" eller dylikt, men det är ju lite synd på skåpsutrymmet som försvinner.

Marlen Eskilsson skrev:
Kanske kan funka?

[bild]

[länk]
Har du något under som disken kan droppa på då?

• Gilla
Grimmered och 1 till
  • Laddar…
jtl skrev:
Jag löste det genom att sätta in en ho med avställningsyta. Tex:
[länk]
[bild]
Förstår svårigheten att i efterhand lösa det men jag hade satsat på ett diskställ med platta under:
[länk]
Ja det där ser ju nice ut. Det kanske blir båda dessa förslag :)

Den snyggaste lösningen är ju en ho i rostfritt med avställningsyta som den som länkades ovan, däremot är jag ingen förespråkare av att ha två hoar, det tycker jag är helt meningslöst, bättre med en stor. Återigen, min personliga åsikt.

Det andra alternativet som är något enklare att lösa i efterhand är ju ett diskställ med dropplåt under. Dessa finns överallt, bl.a. på IKEA.

Att inte ha en ho med avställningsyta är ju bara snyggt, absolut inte praktiskt.
Två hoar och avställningsyta känns ju som en självklarhet som någon smart kom på för flera årtionden sen. Och det gäller än.

• Gilla
jossefine och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.