Hej,

just nu renoverar jag mitt kök och började med luckor och bänkskivor.

Bänkskivan jag köpte var av bok och köptes på hornbach. Jag visste att jag skulle behöva olja trät mättat innan jag monterade det och frågade dem i butiken vilken olja jag skulle ha och hur jag skulle göra. Jag köpte köksbänksoljan (HDM Royal) butiken rekommenderade och följde instruktionerna. Detta gjorde jag för ungefär 1 månaden sen och ställde sedan undan bänskivorna för att torka. När jag nu känner på bänkskivans ytan är den kladdig och det känns som om den är en plastigt hölje på. Vad ska jag göra och vad har gått fel? Imorgon ska dem monteras...

Tack på förhand för svar!!!

/ pia
 
Det stod inte något på oljeburken om att man skall torka av överflödig olja efter 15 minuter (till exempel)?

Det är nog inga problem att montera skivan.
Du kan sickla av överflödig olja när den är på plats.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.