Hmmm.....tittade på youtube och hittade kök i PVC skum, kan inte påstå att de såg ut som detta!!MathiasS skrev:
Anledningen till att vi hittat PVCkök är att vi letar efter ett kök utan formaldehyd. Ingen vi varit i kontakt med här hemma kan hjälpa oss.
Jag tror inte du hittat kök tillverkade i PVC-skum, däremot tillverkat av skivor fyllda med PVC-skum och ett lager PVC på vardera sida. Har inte sett detta i Sverige, dess främsta fördel förutom väldigt billigt verkar vara att termiter inte äter det.L Lizabettan skrev:
det finns ju kök byggda i riktigt trä. Dyrt men bra, så det går ju att undvika spånskiva i stommarna om man vill.L Lizabettan skrev:
Ibland går inte miljövänligt och hälsovänligt hand i hand.useless skrev:
Har blivit sjuk av spånplattor när vi byggde ett 70-talshus. Mycket formaldehyd i spånplattorna då och samtidigt elkris vilket gjorde en obefintlig ventilation.
Jag kan inte ha trä utan får ibland välja mindre miljövänligt. Trä innehåller formaldehyd.
Det stämmer som du skriver men problemet är att hitta någon som har det. Ska titta på mässan som kommer snart och se om det finns badrum eller utekök i detta material.S Svante Svenson skrev:
F fribygg skrev:
Som skogsägare så vet vi att trä innehåller formaldehyd! Har blivit sjuk av just formaldehyd i spånplattor.MathiasS skrev:
Inte alltid lätt att hitta material som passar mig/oss, därav denna fråga som jag ställde.