3 278 läst ·
30 svar
3k läst
30 svar
Kök från Artilleriet/andra massiva träkök?
Produkter som diskuteras: "trä-rent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
https://artilleriet.se/sv/design-and-kitchen-studioM maria01 skrev:
Vi köpte kök från Skandinaviska Shakerkök till vårt hus för några år sedan. Bra kvalitet och möjlighet att specialbygga skåp och liknande. Det gick iaf då att designa köket på deras hemsida och få prisuppgift direkt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 203 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 203 inlägg
När jag kollade på deras sidor tidigare idag så tyckte jag att Artilleriet verkade vara en butik nischad mot lyxsegmentet. I menyraden finns det ett val som heter Varumärken och där listas en massa varumärken, och det är inte deras egna varumärken utan en del känner jag igen från andra håll.M maria01 skrev:
Vad menar du med måttanpassning? Jag jämförde med Ballingslöv och de hade endast standardmått och när jag tittar på deras webbsida nu hittar jag bara standardmått. Jag kunde beställa tex tre dubbla skåp som fyllde ut väggen exakt utan onödiga passbitar och täckskivor och samma sak på höjden. Dessutom har jag skjutdörrar som inte fanns (finns?) hos Ballingslöv. Deras jalusiskåp var en egen modul med botten, nu går jag ingen botten utan det slutar i bänkskivan. Det är inga onödiga dubbla väggar där två moduler möts utan endast en enkel vägg eftersom det är skräddarsytt och byggt på plats.J Jonas56 skrev:
Min OCD skenar när jag ser ett kök som är benig av olika skåp och lådor i olika standardmått där man så gott det går fyllt upp väggarna.
Tipsar om Snek, massiva träkök som tillverkas i Töre, Norrbotten! Svårslagen kvalitet per krona efter vad jag sett, tack var en modern fabrik och logistikkedja.
Kolla in www.Snek.se
Kolla in www.Snek.se
Det är ett ordentligt stort kök. Dock var det nog ca 12-13 år sedan så priserna har med säkerhet förändrats en hel del.C cityliving skrev:
Vi kunde dock konstatera att kvalitén och vad man fick för pengarna var bra mycket högre och mer än vad man fick av företag med dyra showrooms, marknadsföringsbudgetar etc.