Köpt 50-talshus som till stora delar är original.
Behövs rejäl renovering av kök och badrum.
Älskar kökets orinaluttryck men längtar efter ett praktiskt kök med smidig förvaring av utdragbara lådor. Alla tips emottages!
 
P
En snickare kanske kan uppgradera det befintliga köket med moderna funktioner.
 
  • Gilla
50-talshus
  • Laddar…
5 50-talshus skrev:
Köpt 50-talshus som till stora delar är original.
Behövs rejäl renovering av kök och badrum.
Älskar kökets orinaluttryck men längtar efter ett praktiskt kök med smidig förvaring av utdragbara lådor. Alla tips emottages!
Följer ditt inlägg, jag har ett 50-talskök i en nyköpt lägenhet som också har samma fråga. Du får gärna lägga ut bilder på ditt kök idag :)
 
  • Gilla
50-talshus
  • Laddar…
BirgitS
En del av företagen som gör måttanpassade luckor till gamla kök kan även stoppa in lådor i stommar där det från början är hyllplan.
 
  • Gilla
50-talshus
  • Laddar…
Y Ylva61 skrev:
Följer ditt inlägg, jag har ett 50-talskök i en nyköpt lägenhet som också har samma fråga. Du får gärna lägga ut bilder på ditt kök idag :)
Kul!
Vi har ej fått huset än, men spånar för fullt! Ska nog flytta en vägg och det kan bli svårt utan att sätta in nytt kök.
 
Någon som vet om detta är original?
 
  • Svartvit bild av en gammaldags kökskran framför kakel med dekorativa motiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kaklet mest troligt. Vi har vit kakel och svart fog i vårt originalkök från 1960.
Kranen är inte original. Skum koppling som verkar vara en nödlösning.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jag byggde om vårt gamla kök och satte i utdragslådor bakom luckorna. Antingen kan man köpa eller bygga själv.

(luckorna sitter inte på plats när bilden är tagen)
 
  • Renoverat kök med öppna utdragslådor i trä och köksredskap, ingen lucka monterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Adrianh och 4 till
  • Laddar…
Mycket snyggt och praktiskt @babel. Jag har gjort lådor till våra 50-tals garderober. Dom behöver inte klara så mycket vikt så använde masonit i botten. I kök är dock belastningen större. Vad har du använt till botten?
 
Lådorna är 15 mm planhyvlad furu, botten är 4 mm plywood. Undermonterade utdragsskenor. Klarar ett gäng gjutjärnspannor utan problem.
 
  • Gilla
50-talshus och 1 till
  • Laddar…
Jättesnygga lådor! För en som jag som inte är så teknisk, hur har du gjort skenorna?
 
Hallonbåten
5 50-talshus skrev:
Köpt 50-talshus som till stora delar är original.
Behövs rejäl renovering av kök och badrum.
Älskar kökets orinaluttryck men längtar efter ett praktiskt kök med smidig förvaring av utdragbara lådor. Alla tips emottages!
https://modexa.se/kok-forvaring/
 
BirgitS
5 50-talshus skrev:
Köpt 50-talshus som till stora delar är original.
Behövs rejäl renovering av kök och badrum.
Älskar kökets orinaluttryck men längtar efter ett praktiskt kök med smidig förvaring av utdragbara lådor. Alla tips emottages!
Vad har hänt under året som gått?
 
  • Gilla
curiousindeed
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.