Går det?
Har byggt ett stort tält runt min tillbyggnad som jag värmer med dieselkanon och läck-värmen härifrån lurar min utetempgivare som sitter på väggen ovanför tältet.
Just nu är de -5 ute och värmepumpen säger +7 i displayen.
Går det ha innetemperatur-givaren som primär styrning eller har någon ett bra tips på åtgärd.
Värmen i tältet kommer vara av/på från dag till dag så justerad kurva funkar inte.
Har byggt ett stort tält runt min tillbyggnad som jag värmer med dieselkanon och läck-värmen härifrån lurar min utetempgivare som sitter på väggen ovanför tältet.
Just nu är de -5 ute och värmepumpen säger +7 i displayen.
Går det ha innetemperatur-givaren som primär styrning eller har någon ett bra tips på åtgärd.
Värmen i tältet kommer vara av/på från dag till dag så justerad kurva funkar inte.
Går det inte att flytta utegivaren då. Jag tror att om man tar bort utegivaren så larmar vp och går på som om det vore 5 minus ute hela tiden. Men jag är inte helt 100 på det. Flytta den är ju prio 1 tycker jag
Givaren måste ändå flyttas när vi färdigställer tillbygget. Just nu år det mer en fråga om att komma åt den eftersom jag måste ta av duken för att nå dit med stege, samt att jag får leva med att slarva på för att komma vidare.
Om den bara är ett motstånd torde det vara 2-ledad kabel, och inte mera störningskänslig än att jag kan skarva på med vad som helst av något som inte är hårstrå-tunt?
Om den bara är ett motstånd torde det vara 2-ledad kabel, och inte mera störningskänslig än att jag kan skarva på med vad som helst av något som inte är hårstrå-tunt?
EKKX är standardkabeln men man kan också köra EKUA (teleledning) om man vill.
Jag upptäckte av en händelse för ett tag sedan att biltema kränger 50m-rullar med telekabel till ett bra pris.
https://www.biltema.se/kontor---teknik/mobiltillbehor/teletillbehor/telefon-larmkabel-2000034587
Jag upptäckte av en händelse för ett tag sedan att biltema kränger 50m-rullar med telekabel till ett bra pris.
https://www.biltema.se/kontor---teknik/mobiltillbehor/teletillbehor/telefon-larmkabel-2000034587
Har flyttat givaren nu, som för övrigt var fyrpolig så kunde nog inte haft en bättre kabel då.
Tack för all hjälp.
Tack för all hjälp.
Liknande trådar
-
Utöka VVB-volym Nibe Fighter F1245
Värmepumpar -
Varför slutar kompressorn att köra vid 17grader innetemperatur (nibe 360p)
Värmepumpar -
Bergvärme Nibe F1245
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
NIBE F1245 - inget vatten kommer från säkerhetsventilen
Värmepumpar -
Nibe F1245-6 Varm vatten top och laddning
Värmepumpar