Hej,

Mitt köksavlopp rinner väldigt långsamt och ibland när diskmaskinen pumpar ut vatten så kommer det tillbaka upp i diskhon. Jag har redan testat både Propplösare och avloppsrensare med fjäder men det har inte hjälpt.

Här är en bild på hur rören ser ut under diskhon:

Kan det vara något fel på installationen, eller vad borde nästa steg vara? Behöver man ringa en rörmokare direkt eller finns det något mer man kan prova själv?

Tacksam för tips!

• Rörsystem under diskho med flera anslutningar och slangar för avloppsvatten, visar potentiella orsaker till långsam avrinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har troligen ett stopp ganska långt ner i rören. Kör ner spiralen så långt det bara går och kör fram och tillbaka.

Hade rätt länge problem med mitt avlopp till jag verkligen jobbade med att få ner spiralen och uppenbarligen nådde stoppet.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
du kan ju ta loss röret nere vid golvet och stoppa det i en hink och testa så första delen funkar som det skall

Låter mer som att det är dax att spola avloppet. Man kan ta ut en firma som som gör det. Brukar vara ett fast pris på några tusen för alla avloppen. Har för mig man får ta rot på det. Eller om man har en högtryckstvätt så skatta en avloppsrensare, så kallat ”iller”. För bästa resultat så spola med varm vatten. Koppla på typ kranen i duschen eller liknande. Det löser fettet bättre. Bara kolla så att högtryckstvätt klarar det.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.