Tänkte bara tipsa om att de kör gratis webinars som man kan anmäla sig till om man vill lära sig grunderna till KNX.

15/7 del1 kl.11-12
16/7 del2 kl.11-12

22/7 del1 kl.11-12
23/7 del2 kl.11-12

29/7 del1 kl.11-12
30/7 del2 kl.11-12

http://www.knx.org/knx-eacademy/

Learn the KNX basics (English)

This learning package is set up as two consecutive webinars. You only have to register for the first day. After registration you will receive a confirmation email with a link that you need to use in order to join this webinar. You simply can use the same link to join the second webinar.

During this webinar you will learn more about:

Why KNX?
KNX basics
KNX functions like dimming, shutter & blinds, room temperature control
How to set up KNX functions with ETS
ETS diagnostics
...

Do not hesitate to use this unique opportunity to learn more about KNX in general and about ETS in particular.

• Gilla
hek
  • Laddar…
Vet du om dessa sparas någonstans typ youtube efteråt? Är på semester under dessa tider nämligen...

/S

Vet ej, men om det blir populärt kommer det säkert fler tillfällen framöver.

ullberg
De kommer i dagläget inte komma upp i efterhand var beskedet på den som just gick (sista vändan), och i ärlighetens namn tycker jag inte det gör något, det var väldigt grundläggande (vilket förvisso är helt ok) men tyvärr också ganska dåligt genomfört. De introvideos som Schneider har (hade) på sida är en mycket bättre introduktion i mina ögon.

/U

Kan bara hålla med tyvärr...

Svårt när man bara har två timmar till förfogande men:
Tycker dels att det var dåligt att de inte hade en anläggning uppkopplad live så man kunde se hur det såg ut. Sedan tyckte jag det var för mycket presentationer och för lite i ETSen

Rekommenderar fortfarande Schneiders videor fastän det bara gäller ETS3. Dock är det ju mest visuell skillnad. Man får ju bra och nytta tips i de videorna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.