Har påbörjat mitt första renoveringsprojekt helt utan förkunskaper. Har en furumöbel där vissa knoppar sitter löst och inte gängar längre. Kan vanligt trälim lösa problemet? Går det att spackla med snickerispackel för att sedan skruva dit dom igen när det torkat?
 
Limma i en tändsticka.
 
  • Gilla
BSOD och 3 till
  • Laddar…
Beckasinen Beckasinen skrev:
Har påbörjat mitt första renoveringsprojekt helt utan förkunskaper. Har en furumöbel där vissa knoppar sitter löst och inte gängar längre. Kan vanligt trälim lösa problemet? Går det att spackla med snickerispackel för att sedan skruva dit dom igen när det torkat?
Det beror på hur knopparna är fästa i träet. En bild på det ger bra svar hur du ska få dit dom igen.
 
Ja, mitt tips fungerar bara om det inte är maskingängat.
 
Målar du och renoverar möbeln helt? Isåfall kan du spackla igen hålen och borra nya. Så brukar jag göra, oftast byter jag till nya knoppar med
 
C Cissisv skrev:
Målar du och renoverar möbeln helt? Isåfall kan du spackla igen hålen och borra nya. Så brukar jag göra, oftast byter jag till nya knoppar med
Ja, det är tanken. Fäster skruvarna även i spackel om man skulle råka borra fast dom på samma ställe?
 
Beckasinen Beckasinen skrev:
Ja, det är tanken. Fäster skruvarna även i spackel om man skulle råka borra fast dom på samma ställe?
det hade jag inte chansat på om det ska hålla. borra helt nya hål och fäst knopparna.Spackla gamla hålen och måla.
 
Beckasinen Beckasinen skrev:
Ja, det är tanken. Fäster skruvarna även i spackel om man skulle råka borra fast dom på samma ställe?
Det finns någon som heter plastiskt trä.
Det blir hårt är slipbart.
 
Eller så borrar du upp håletoch slår i en träplugg med lim. Beroende hur det ser ut naturligtvis
 
  • Gilla
Bombus pratorum
  • Laddar…
Fyll hålen med bomull och superlim.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.