Hej,
Någon som vet om detta är knippebakterios jag har fått på min ena dahliaknöl?
Är det bara att slänga eller går det att rädda?
Dahliaknöl med tecken på sjukdom, omgivet av friska knölar, synliga skador och misstänkt knippebakterios.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En dahliaknöl med synliga skador och misstänkt knippebakterios vid basen av stammen, omgiven av jord och rötter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej

det ser onekligen ut som knippebakterios tyvärr. Det är bara att slänga och byta växtplats till nästa år. Håll verktyg rena för att inte sprida sjukdomen vidare till fler växter.
 
  • Gilla
Sussie_b
  • Laddar…
Tack för svaret, misstänkte att det var det. Den har stått i kruka så den har som tur är inte smittat de andra knölarna men jorden är tyvärr slängd i pallkragen.. visst borde jag byta ut jorden nästa år?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.