Hej,
Vi har flera krukor med dahlia-knölar. Dessa brukar vi efter de har vissnat ner ta in i vår matkällare, där de får vila under vintern (i krukorna med jord i). På våren plockar vi fram knölarna och planterar dem i ny jord.
I år plockade vi troligen in dem något för tidigigt och de har börjat få nya gröna skott... Hur ska vi göra?
Ställa ut dem igen?
Lägga typ papperspåsar över dem?
Gräva upp knölarna och lägga dem i lådor?
Några bra förslag?
Mvh
Stefan