Hej, har en lampknapp som har börjat knastrar när man tänder och det låter lite som en fluga typ. Ljuset i Spottarna som knappen tänder pulserar lite. Vet någon vad detta kan bero på och måste jag ringa in en elektriker eller exorcist?
 
Knaster är aldrig bra, det tyder på att det är något glappt, vilket kan innebära brandrisk.
 
Jag har slagit av fasen som den hör till i elskåpet. Kan det fortfarande vara brandrisk då?
 
Du behöver troligen byta strömbrytaren. Det får du göra själv om du känner till hur man ska göra, annars ringer du en elektriker.
 
A Azkabaluplup skrev:
Jag har slagit av fasen som den hör till i elskåpet. Kan det fortfarande vara brandrisk då?
Nej, då är det ingen fara.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.