Hej!
Efter att rörmokaren har varit hos oss för stambyte så har rören börjat ge ifrån sig ett tydlig missljud som inte fanns innan. Låter "metalliskt" och "knarrande", som att någon drar åt en rejäl bult.
Vad kan det bero på? Hur åtgärdas det?
Ljudet är i början och slutet av bifogat klipp, kommer ungefär i 10-sekunders intervaller.
Efter att rörmokaren har varit hos oss för stambyte så har rören börjat ge ifrån sig ett tydlig missljud som inte fanns innan. Låter "metalliskt" och "knarrande", som att någon drar åt en rejäl bult.
Vad kan det bero på? Hur åtgärdas det?
Ljudet är i början och slutet av bifogat klipp, kommer ungefär i 10-sekunders intervaller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det har löst sig! Stämmer att ventilen strulade. För dåligt insatt i vad en "patronbackventil" är eller om det är en sådan vi har, men kan stämma att det var en sådan som ställde till det.D dangu skrev:
Klicka här för att svara