2 573 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
knappsats som kopplingsdosa
Får man verkligen använda knappsatsen som kopplingsdosa?
Det har våra elektriker gjort och jag undrar om det är ok?
Om det inte är ok skulle jag gärna vilja ha någon text att luta mig mot när jag ställer krav på att detta ordnas.
Det har våra elektriker gjort och jag undrar om det är ok?
Om det inte är ok skulle jag gärna vilja ha någon text att luta mig mot när jag ställer krav på att detta ordnas.
Hmm så blir det när amatörer tror att de kan fackutrycken :-/
Så här menar jag. Det brukar sitta en dosa på 2300 över golv (täcks ofta bara med ett lock) sedan går elslangen ner till knappsatsen som man sätter på och av ljuset med.
I mitt fall finns inte dosan på 2300 utan elslangen går direkt till knappsatsen. Detta hade jag tyckt vore ok om det inte vore så att andra saker ligger på samma grupp. Med andra ord så går elslangen vidare till nästa knappsats alernativt eluttag.(med eluttag menar jag där man sätter elsladden
)
Så här menar jag. Det brukar sitta en dosa på 2300 över golv (täcks ofta bara med ett lock) sedan går elslangen ner till knappsatsen som man sätter på och av ljuset med.
I mitt fall finns inte dosan på 2300 utan elslangen går direkt till knappsatsen. Detta hade jag tyckt vore ok om det inte vore så att andra saker ligger på samma grupp. Med andra ord så går elslangen vidare till nästa knappsats alernativt eluttag.(med eluttag menar jag där man sätter elsladden
Klicka här för att svara