R rillebus skrev:
precis, det stämmer inte. Läs hela historien och förstå helheten innan du drar förhastade slutsatser.
Tror du jag planerade att låna ut släpkärran till närmsta person som då "oturligt" skulle krocka med en stenmur så jag kunde kräva låntagaren på ersättning? Kom igen, det är ju inte rimligt. Ta in att han tidigre har tappat ett hjul i farten med kärran lastad så kanske du har en mer rimlig förklaring till en "svag axel". Men ingen vet för att den är inte inlämnad på verkstad än, istället valde hammeron att svetsa axeln emot ägarens vilja (som inte är jag).
Varför jagar du upp dig sådär om kärran inte är din?

Jag vet absolut ingenting annat än att det är en gammal slarvigt reparerad skada på bilderna i tråden. Bilder som sägs vara av en kärra som jag trodde var din men som nu tydligen ägs av någon annan.

Sedan tror jag att det är någonting som du inte vill berätta och som får dig att koka över. Hotar ägaren dig?

• Gilla
Tamak och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Sedan tror jag att det är någonting som du inte vill berätta och som får dig att koka över. Hotar ägaren dig?
Heimlaga. Folk springer inte omkring och hotar varandra i parti och minut. Alltså. Även om det är din erfarenhet, är min den motsatta.
Utlånaren hade väl i sin tur fått disponera kärran efter eget tycke av ett företag. Samma kärra han i sin tur lånade ut till murrammaren.

I denna historia ligger mer än ett dussin ugglor i mossen.

R rillebus skrev:
Att tillägga är att det är fjärde gången släpet går sönder när han har lånat det. Det kan vara otur. Oavsett förväntar jag mig att han skulle ta ansvar för detta. Han fick respit över julen för att få ledigt från detta problem. Istället dök denna tråden upp idag då en av våra bekanta, som förövrigt tycker hela situationen är vansinnig, att jag borde ge min sida av detta.
Lånar man ut till någon som haft sönder utrustningen 3 gånger innan får man skylla sig själv

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
H
Det här kan bli en klassisk tråda som folk kommer att referera till i många år, likt elen till grannens hönshus.

• Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
Rörigt. Kanske intressant.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.