8 834 läst ·
47 svar
9k läst
47 svar
Klyvsåg Jonsered 73741 - har jag förköpt mig?
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Det här kommer bli skitbra.
Köp hem ett gäng spänna där pads som Vectrex kört med på sin bordsåg. Sjukt bra.
Köp hem ett gäng spänna där pads som Vectrex kört med på sin bordsåg. Sjukt bra.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Fint med en gammal Jonsered! Sökte någonting liknande det du köpt men råkade bli en bandsåg först. "Vilken dag som helst" ska jag montera en elmotor på den, vilken dag som helst...
Enligt tillverkaren väger den in på ca 870 kg, jag använde livlinan med att ringa en vän (som kom med traktorn) då jag kom hem efter 50 mil i bilen
Enligt tillverkaren väger den in på ca 870 kg, jag använde livlinan med att ringa en vän (som kom med traktorn) då jag kom hem efter 50 mil i bilen
Verktygstokig
· Norrbotten
· 879 inlägg
Var inte meningen att kapa tråden men ja, den hade nog klarat sig med nytt fett då alla lager ser fina ut! Säljarens far som köpt den för kanske 100 år sen och sen hade den använts i det lilla gårdssnickerietH heimlaga skrev:
Kapa på du
Det är ändå helg och jag har inte fått veta mer om min maskin än... Håller dessutom med @heimlaga;
- Fin såg!
På (en futil) jakt under dagen efter en gör-det-själv hall med lyft var jag på OkQ8 och fick syn på ett hyrbart tvåaxlat bilsläpar-släp med vinsch, ett sånt plus en palldragare kanske kunde funka
- Fin såg!
På (en futil) jakt under dagen efter en gör-det-själv hall med lyft var jag på OkQ8 och fick syn på ett hyrbart tvåaxlat bilsläpar-släp med vinsch, ett sånt plus en palldragare kanske kunde funka
Är det hel botten så borde det fungera jättebra.
Var ungefär så jag tänkt lasta min hyvel. Men när en kille kom och frågade om jag ville ha lasthjälp med traktor för en hundring så var jag granska lätt att övertala. Jag lossade däremot så. Gick galant. Tänk på att okQ8 kan kräva att du har BE-kort för att få hyra ett sånt släp.
Var ungefär så jag tänkt lasta min hyvel. Men när en kille kom och frågade om jag ville ha lasthjälp med traktor för en hundring så var jag granska lätt att övertala. Jag lossade däremot så. Gick galant. Tänk på att okQ8 kan kräva att du har BE-kort för att få hyra ett sånt släp.
Har fått mitt vinnarmail nu, så nu vet jag lite mer exakt var sågen står. 3 mil härifrån. Har mailat och sms'at säljaren nu på förmiddagen. Han har inte svarat än, ringer lite senare om han inte hör av sig.
Dock så verkar det vara ett lite större familjeföretag som sålt, så de kanske sitter på lite andra resurser kring transport än jag själv gör... Jag har aldrig beställt transport av någon sån här pjäs förr vad är ett rimligt bud att ge om jag vill locka säljaren att transportera hit den...?
Dock så verkar det vara ett lite större familjeföretag som sålt, så de kanske sitter på lite andra resurser kring transport än jag själv gör... Jag har aldrig beställt transport av någon sån här pjäs förr vad är ett rimligt bud att ge om jag vill locka säljaren att transportera hit den...?
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Beror helt på vad de har för resurser.R RobbanGBG skrev:Har fått mitt vinnarmail nu, så nu vet jag lite mer exakt var sågen står. 3 mil härifrån. Har mailat och sms'at säljaren nu på förmiddagen. Han har inte svarat än, ringer lite senare om han inte hör av sig.
Och vad du har för resurser.
Redigerat: