Hej!

Vi är nyinflyttade till hus med pool och jag kämpar för fullt för att lära mig allt jag kan.

Då vi fyllde den under flera dagar så han vattnet bli grönt och grumligt när den var helt fylld.
Körde då med klarningsmedel som gjorde det lite bättre och sedan chockklor, så nu är det blått och fint.

Dock kände jag igår att den luktade väldigt starkt av klor eller något liknande så gjorde en mätning med digital mätare som visade 0,0 klor, 7,5 PH och 130 på alk. Hur kan det vara 0,0 på klor när vi både har chockklorerat inom 3 närmsta dygnen OCH nu har i veckoklorspuck?

Och hur kan det lukta klor när det inte ger utslag på klor?

Tack på förhand!

/Förvirrad
 
T
Det bundna kloret är det som luktar och kommer när kloret reagerar med smutsen i vattnet.

Bara chocka igen och ha lite koll på klorhalten ett tag tills du hamnar på en stadig nivå och lukten försvinner.
Det bundna kloret försvinner när det du chockar samt tar död på smutsen i vattnet snabbt.

Alkaniteten är lite hög men det i sig är inget problem om du har stabilt PH men kan ge bieffekten att det är svårt att justera tex från veckorklor som sänker PH värdet. Men inget problem om inte problemet uppstår.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.