Hej!
Vi är nyinflyttade till hus med pool och jag kämpar för fullt för att lära mig allt jag kan.
Då vi fyllde den under flera dagar så han vattnet bli grönt och grumligt när den var helt fylld.
Körde då med klarningsmedel som gjorde det lite bättre och sedan chockklor, så nu är det blått och fint.
Dock kände jag igår att den luktade väldigt starkt av klor eller något liknande så gjorde en mätning med digital mätare som visade 0,0 klor, 7,5 PH och 130 på alk. Hur kan det vara 0,0 på klor när vi både har chockklorerat inom 3 närmsta dygnen OCH nu har i veckoklorspuck?
Och hur kan det lukta klor när det inte ger utslag på klor?
Tack på förhand!
/Förvirrad