Jag har ett tak med lutningen 5.7 grader som jag ska montera underlagsduk på. Har en fråga Ang klistringen av skarvarna med "icoklister" som levereras i en hink:
Duken jag valt heter Icopal flexlight pro.
I monteringsanvisningen står det att alla skarvar ska "skarvklistras" om taket har en lutning under 18 grader.
Menar dom verkligen ALLA skarvar?
Hur ska man göra med skarvarna som man klistrar ihop med klisterremsorna som redan finns på takduken? Ska dom också tätas med "icoklister"?
Eller är det som jag anar: dvs klistret används endast i skarvar där det kanske inte finns självklistrande kant? (Exempelvis takåsar m.m)
Duken jag valt heter Icopal flexlight pro.
I monteringsanvisningen står det att alla skarvar ska "skarvklistras" om taket har en lutning under 18 grader.
Menar dom verkligen ALLA skarvar?
Hur ska man göra med skarvarna som man klistrar ihop med klisterremsorna som redan finns på takduken? Ska dom också tätas med "icoklister"?
Eller är det som jag anar: dvs klistret används endast i skarvar där det kanske inte finns självklistrande kant? (Exempelvis takåsar m.m)
Ställde mig den frågan jag med innan jag började.E epw skrev:
Lindabs LLP20 takplåt (vanlig profilerad) är godkänd ända ner till 5 graders lutning. (Mitt tak 5.7 grader)
Lutning under 14 grader ska tätningsremsor användas.
Takpappen klarar också lutningen. Följer man monteringsanvisningen tilö punkt och pricka har jag svårt att se vad som kan gå fel.
Kommer nog bli skitbra när de är klart
Allt går bara man är noga!
http://www.lindab.com/se/pro/products/pages/llp-20.aspx
14 grader enligt Lindab själva .
14 grader enligt Lindab själva .
H henrikbergman86 skrev:Ställde mig den frågan jag med innan jag började.
Lindabs LLP20 takplåt (vanlig profilerad) är godkänd ända ner till 5 graders lutning. (Mitt tak 5.7 grader)
Lutning under 14 grader ska tätningsremsor användas.
Takpappen klarar också lutningen. Följer man monteringsanvisningen tilö punkt och pricka har jag svårt att se vad som kan gå fel.
Kommer nog bli skitbra när de är klart
Allt går bara man är noga!
Klicka här för att svara
