Om det verkligen finns en separat oljetank så är det en tvåtaktare.Men det troliga är att det är en fyrtaktare med sidventiler.På den så är toppen tunn som på en tvåtaktare!!
Och är klipparen 30år gammal så är den kanske inte jättekry och släpper ut en hel del olja i vevhusventilationen,med igensatt luftfilter som följd!!!
Annars är det som någon sa tidigare i tråden att den har blivit lutad åt fel håll!
Sätt in en bild.........
Och är klipparen 30år gammal så är den kanske inte jättekry och släpper ut en hel del olja i vevhusventilationen,med igensatt luftfilter som följd!!!
Annars är det som någon sa tidigare i tråden att den har blivit lutad åt fel håll!
Sätt in en bild.........
Röret ni pratar om är vevhusventilationen, precis som på en bil så måste den vara sluten och inte gå ut i friska luften. Motorn är en fyrtaktare och har ventilerna vända på motsatt håll ner i blocket så ventilskaftet påverkas direkt av kamaxeln då det är en sidventilare. Topplocket blir då helt plant.
Klicka här för att svara