Hejsan!
Jag har en relativt ny Klippo Triumph där vänster framhjul lossnar konstant, går knappt att köra den någon meter.
Hade den inne på en verkstad där gubben bytte lager etc.
Men fick tillbaka den och de lossnar igen hela tiden.
Har köpt ny låsring som sitter längst ut på pinnen i en skåra, men de hjälper inte heller.
Tips mottages tacksamt, det börjar bli jobbigt att inte kunna klippa gräset.
Jag har en relativt ny Klippo Triumph där vänster framhjul lossnar konstant, går knappt att köra den någon meter.
Hade den inne på en verkstad där gubben bytte lager etc.
Men fick tillbaka den och de lossnar igen hela tiden.
Har köpt ny låsring som sitter längst ut på pinnen i en skåra, men de hjälper inte heller.
Tips mottages tacksamt, det börjar bli jobbigt att inte kunna klippa gräset.
Vad är relativt ny? 1år, 2år?JSellberg skrev:
Hejsan!
Jag har en relativt ny Klippo Triumph där vänster framhjul lossnar konstant, går knappt att köra den någon meter.
Hade den inne på en verkstad där gubben bytte lager etc.
Men fick tillbaka den och de lossnar igen hela tiden.
Har köpt ny låsring som sitter längst ut på pinnen i en skåra, men de hjälper inte heller.
Tips mottages tacksamt, det börjar bli jobbigt att inte kunna klippa gräset.
det är spåret i axeln som blivit nött..
Man borrar ett hål och sätter saxsprint så är det löst.. sista gången jag kollade på servicemeddelanden från Hva...
Som sägs segersäkringen fastnar inte, kanske skit i spåret eller en grad som gör att den inte bottnar, annars borra hål 2 mm utför hjulet, dit med en bricka / fett och saxpinne som Maskintok säger.
Edit Är det låsningen direkt mot hjulet eller en bricka mellan, direkt så kan låsningen öppna sig och släppa.
Edit Är det låsningen direkt mot hjulet eller en bricka mellan, direkt så kan låsningen öppna sig och släppa.
Klicka här för att svara

