3 094 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Klippo gräsklippare, behöver hjälp!
Hej!
Har en trogen klippo gräsklippare som är en 20 år gammal.
Vet ej modell, men det är en sådan självgående modell.
För 2 veckor sedan bytte jag knivskål och satte dit den nya exakt som den gamla. Det funkade jätte bra första klippningen.
Men nu så drar bulten som håller kniven åt sig så pass mycket att gräsklipparen stannar. Kan bara klippa 5-10 min, sen måste jag under och lossa bulten.
Vad är fel? Hur ska jag få den satans bulten att inte dra åt sig när man klipper?
Har en trogen klippo gräsklippare som är en 20 år gammal.
Vet ej modell, men det är en sådan självgående modell.
För 2 veckor sedan bytte jag knivskål och satte dit den nya exakt som den gamla. Det funkade jätte bra första klippningen.
Men nu så drar bulten som håller kniven åt sig så pass mycket att gräsklipparen stannar. Kan bara klippa 5-10 min, sen måste jag under och lossa bulten.
Vad är fel? Hur ska jag få den satans bulten att inte dra åt sig när man klipper?
Hänger inte med rikigt, vilken bult är det som spänner sig självt så att den stannar?
På gräsklipparen är det en bult som håller fast själva knivskålen (kniven).
Denna lyckas drar åt sig så pass mycket att kniven på någotvis fastnar och klipparen dör.
I går försökte jag få ordning på detta och tror att jag lyckades. Men på något vis så lyckades jag få oljan att rinna ut (när jag vinkla gräsklipparen)
Så nu vägrar den starta.
Måste man skruva i sär hela motorn nu?
Denna lyckas drar åt sig så pass mycket att kniven på någotvis fastnar och klipparen dör.
I går försökte jag få ordning på detta och tror att jag lyckades. Men på något vis så lyckades jag få oljan att rinna ut (när jag vinkla gräsklipparen)
Så nu vägrar den starta.
Måste man skruva i sär hela motorn nu?
Är det en cylinderklippare?
Olja kan rinna in i cylidern lite beroende på hur man lutar motorn. Ta ur tändstiftet, torka rent det, dra några gånger i snöret för att blåsa ur den, sätt tillbaks stiftet, kolla att olja finns i tillräcklig mängd. Sen startar den nog i ett blått moln...
Olja kan rinna in i cylidern lite beroende på hur man lutar motorn. Ta ur tändstiftet, torka rent det, dra några gånger i snöret för att blåsa ur den, sätt tillbaks stiftet, kolla att olja finns i tillräcklig mängd. Sen startar den nog i ett blått moln...
Klicka här för att svara