2 046 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Klinkertransport?
Jag måste handla 30 kvm kakel/klinker, toa och handfat till ett badrum i en stuga i Dalarna. Problemet är bara att om jag köper det på plats är det svindyrt och billigare finns bara i Stockholm. Hur gör jag för att få det hittransporterat och vad kostar det?
Dhl eller schenker. Be butiken plocka i hop allt som du ska ha på 1 lastpall. Borde väl väga 600 kg kanske men det är inga problem att få det hem till gatan du bor på. Vet inte vad en pallplats kostar men jag tippar på 5-600kr
Att frakta sanitetsporslin (som talettstol och handfat) på lastbil kräver rejält med emballage. Det är mycket vanligt förekommande med skador. Materialet måste klara en väldigt tuff hantering.
Kan du inte helt enkelt ta med prylarna i bilen när du handlar det?
(låna/hyra större bil om problemet ligger där).
Kan du inte helt enkelt ta med prylarna i bilen när du handlar det?
(låna/hyra större bil om problemet ligger där).
Medlem
· Västra Götaland
· 970 inlägg
Tror nog vikten kan bli högre än 600kg dock. Vi har precis beställt kakel som väger 20kg/kvm.
Emaballaget som grejerna står i har åkt lastbil så det ska inte vara några problem , de som lastar pallen behöver bara plasta in den sen är det upp till transportfirman att ta det lugnt. 700kg pall(plattor och toa mm) är inga problem, så jag hanterar 1200kg pallar dagligen
Klicka här för att svara