5 773 läst ·
2 svar
6k läst
2 svar
Klinkersfråga
Hejsan.
Har kommit en bit i mitt stora renoveringsprojekt nu och börjar komma fram till klinkers läggning i hall och kök.
Min stora fråga är. Dom som jobbar med det har väl speciella maskiner som dom kan figursåga plattorna med? Vad kallas en sån och vet någon hur mycket den kostar att hyra?
Tack
Har kommit en bit i mitt stora renoveringsprojekt nu och börjar komma fram till klinkers läggning i hall och kök.
Min stora fråga är. Dom som jobbar med det har väl speciella maskiner som dom kan figursåga plattorna med? Vad kallas en sån och vet någon hur mycket den kostar att hyra?
Tack
Ett av ytterst få budgetmaskiner jag nånsin köpt, gillar egentligen inte billiga, okända märken, men jag köpte en skärmaskin med diamantskiva på Bauhaus av deras budgetmärke, alphatools. Den har jag skurit klinker och kakel till köket, hallen och badrummet i källaren. Den har fungerat över all förväntan och är fortfarande i gott skick, kostade 495 pix och har varit värd varenda krona.
Anhållet är skräp men det är inget större problem att skära på frihand efter linjen man ritat.
Annars finns det säkert att hyra på tex cramo.
Proffsen jag har sett har inte haft såna utan bara vanliga kakelskärare + en vinkelslip med diamantskiva och det verkar räcka åt dom
Anhållet är skräp men det är inget större problem att skära på frihand efter linjen man ritat.
Annars finns det säkert att hyra på tex cramo.
Proffsen jag har sett har inte haft såna utan bara vanliga kakelskärare + en vinkelslip med diamantskiva och det verkar räcka åt dom
Klicka här för att svara