Byggahus.se

KLINKERS i garage?

1. S
    Medlem · 2 inlägg

Stang

Medlem
    Bygger en villa och har lite funderingar på golvbeläggningen. Garaget är ca 80 kvadrat och har två golvbrunnar. Garaget har vattenburen golvvärme som den övriga plattan. På golvet funderar jag på att lägga klinkers. Är det någon som har tips och ideer angående detta? Vad bör man tänka på. Finns det bättre material att lägga på golvet?

Tacksam för alla svar.

2. Macke202
    Medlem · Blekinge · 415 inlägg

Macke202

Medlem

Re: KLINKERS i garage?

Låter rätt coolt att ha klinker i hela garaget, det som slår mig är kanske att det blir "fult" snabbare än betonggolv av typ olja eller saltet på vintrarna. Men det känns mer som en smaksak.

Våga prova, det värsta som kan hända är att man får göra om. :)

3. MathiasS
    Medlem · Stockholm · 27 917 inlägg

MathiasS

Medlem

Rätt sorts klinker är ju utmärkt att ha på golvet i garaget! Kakelaffären kan peka ut lämpliga plattor.

4. S
    Medlem · 2 inlägg

Stang

Medlem

Tack för era svar. Har sett några genomfärgade klinkers för ca 100:- kvadraten. Ska prova och lägga detta själv. Jag är ingen hanteverkare men man måste våga...

5. Hemmakatten
    Medlem · 11 627 inlägg

Klinker låter helrätt! Framförallt eftersom du har golvvärme och golvbrunn. I vårt gamla hus byggt 1964 fanns ett dubbelgarage inbyggt i huset. Det var ombyggt till rum när vi flyttade in, men samma klinker låg i tvättstugan och vi såg delar av det andra när vi renoverade. Det var inga som helst fel på det. Han som byggde huset hade taxibilar och stod ofta och tvättade bilarna i garaget.

Med rätt sorts klinker så kommer ditt garage att bli kanon! Och lättstädat, bara att spruta av med slangen. :)

6. F
    Medlem · 25 inlägg

Fred

Medlem

Tänk bara på att lägga enfärgat.
    I mitt garage är det flammigt/prickigt kakel (vet inte hur jag skall beskriva det), men om man tappar en skruv är den mycket svår att hitta...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.