Ok, jag förstår den tanken. Isåfall skulle jag nog välja mitten alternativet, men känns det inte synd att kapa så många av plattorna? för mig skulle det skära i hjärtat. Kanske är sista förslaget bäst, då man verkligen kan se att plattorna är 60cm breda.

Ja det är svåra val jag har :) Är lite orolig för att det kommer se konstigt ut med alternativ 3 med den smala i mitten som en "väg" genom hallen :)

Har du gjort en ritning på hur det skulle se ut om du istället la "skarvbiten" ytterst? på höger sida varannant var och vänster varannat varv? för att då få två hela plattor bredvid varann?

Alternativ 1
338201243655Paf9a.jpg
Alternativ 3
558201243735Pa9f5.jpg
Alternativ 4
578201243846P12ce.jpg

Har du bestämt dej? Vilket blir det? :-)
(ps. mycket snygga bilder!)

Jag har lagt samma storlek i små utrymmen hemma och då har jag lagt dom i fallande längder.

Skickade bilderna till sambon (bortrest :)), hon tycker den nedersta bilden, alternativ 4.

Edit:
Fallande längder? Är det åt andra hållet?

Moki skrev:
Har du bestämt dej? Vilket blir det? :-)
(ps. mycket snygga bilder!)
Det blir den som du föreslog, tack så hemskt mycket för hjälpen d^_^b
Och tack till alla andra som också skrivit i tråden. Nu är det dags att börja såga och lägga.

varsågod. Lycka till med golvläggningen!

Hoppas att du lägger upp bild på det färdiga resultatet.

Jag har lagt dom med 20 cm förskjutning av fogen, så det blir som en trappa alltså.

Stefan N skrev:
Jag har lagt dom med 20 cm förskjutning av fogen, så det blir som en trappa alltså.
har du någon bild?

Ingen Bild just nu men om du tänker att istället för att ha fogen på mitten så är den på 1/3 del hela tiden.

T
Ja, 1/3 förband. Vissa plattor går inte ens att lägga i förband då dom är så bananformade. I så fall blir det fogsprång som man kan bryta tårna på.

Stefan N skrev:
Ingen Bild just nu men om du tänker att istället för att ha fogen på mitten så är den på 1/3 del hela tiden.
Så här?
0d82012100401f7cc.jpg

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.