965 läst ·
2 svar
965 läst
2 svar
Klinkergolv
Hej, ska lägga klinkergolv i hallen 10m2.
Fick offert från en hantverkare som har cert bkr.
Priming, armering , planspackling 20mm, läggning klinkerplattor 60x60cm (plattorna har vi köpt in) fix o fogning. Pris.28500kr inkl.moms. frågade om rotavdrag va inräknat. Nej fick jag till svar. Fick en ny offert med rotavdrag på 34500kr minus rot inkl.moms. Hantverkaren la på 6000kr från tidigare offert och sen rotavdrag, inkl.moms. är detta seriöst eller?
Fick offert från en hantverkare som har cert bkr.
Priming, armering , planspackling 20mm, läggning klinkerplattor 60x60cm (plattorna har vi köpt in) fix o fogning. Pris.28500kr inkl.moms. frågade om rotavdrag va inräknat. Nej fick jag till svar. Fick en ny offert med rotavdrag på 34500kr minus rot inkl.moms. Hantverkaren la på 6000kr från tidigare offert och sen rotavdrag, inkl.moms. är detta seriöst eller?
Är def i översta skiktet i kostnad.
Utan att veta exakta omständigheter som kan påverka priset, så skulle jag prissätta enl följande:
Material armering, primer, flytspackel, fix o fog: ca 5 - 8.000:-
Läggning plattor ink fogning ca: 6 - 10.000:-
Innan rot!
Bör vara klart på 3dgr
Det kan bli både billigare och dyrare, men dessa siffror bör ligga nära sanningen (Stockholm)
Utan att veta exakta omständigheter som kan påverka priset, så skulle jag prissätta enl följande:
Material armering, primer, flytspackel, fix o fog: ca 5 - 8.000:-
Läggning plattor ink fogning ca: 6 - 10.000:-
Innan rot!
Bör vara klart på 3dgr
Det kan bli både billigare och dyrare, men dessa siffror bör ligga nära sanningen (Stockholm)
Den generösaste tolkningen du kan göra är att ni brast i kommunikationen. Dvs att ursprungsofferten var inkl ROT men att det inte var utskrivet. Då är du riktigt generös för jag har aldrig varit med om att ROT inte framgått på en offert om det ingår.
Klicka här för att svara