1 108 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Klinker till svarta möbler?
Hej! Tänkte pysa iväg och inhandla mitt kakel och klinker i kväll, och insåg att jag fortfarande är lite osäker på klinkersfärgen. Jag har Vedum Flow svarta badrumsserie, och är väldigt lur på vad som blir snyggt.
1. Mellangrå klinker med fogar i samma färg, vitt kakel på väggarna
2. Mörkgrå/svart klinker med fogar i samma färg, vitt kakel på väggarna.
Ursprungligen var vi inne på alt 1, men då man kikar runt lite på nätet så hittar jag inte ett enda badrum som har svart inredning och mellangrått på golvet, utan de som har svarta möbler har också mer eller mindre svart på golvet. Några idéer?
Gärna någon fotolänk som man kan kika på alt 1..
1. Mellangrå klinker med fogar i samma färg, vitt kakel på väggarna
2. Mörkgrå/svart klinker med fogar i samma färg, vitt kakel på väggarna.
Ursprungligen var vi inne på alt 1, men då man kikar runt lite på nätet så hittar jag inte ett enda badrum som har svart inredning och mellangrått på golvet, utan de som har svarta möbler har också mer eller mindre svart på golvet. Några idéer?
Gärna någon fotolänk som man kan kika på alt 1..
Det blev grå klinkers, mot det mörka hållet men ändå inte så de ser mörka ut. 
Enligt personalen i kakelaffären så är inte ljus/mörkt kakel huvudsaken, utan de undernyanser i klinkern. Det fanns ju många grå klinkers som hade en blåaktig nyans, andra hade en touch av rött osv. De dom tipsade mig om hade ingen sådan nyans överhuvudtaget, utan hade enbart svart i sig. Rätt så mycket mönster var det ändå i dom, så det blir säkert bra. Hemskt svårt att se sånt framför sig, så jag litar på affärspersonalen och flickvännens goda smak..
Enligt personalen i kakelaffären så är inte ljus/mörkt kakel huvudsaken, utan de undernyanser i klinkern. Det fanns ju många grå klinkers som hade en blåaktig nyans, andra hade en touch av rött osv. De dom tipsade mig om hade ingen sådan nyans överhuvudtaget, utan hade enbart svart i sig. Rätt så mycket mönster var det ändå i dom, så det blir säkert bra. Hemskt svårt att se sånt framför sig, så jag litar på affärspersonalen och flickvännens goda smak..
Klicka här för att svara