Gjöt nytt golv i köket i helgen.
Har betongvalv sedan tidigare, så nu tog jag bort träreglarna och la dit en markisolering och gjöt en kaka på 8cm med golvvärme slang.
Nu till min fråga. Jag kör nu avfuktare hela dygnet och undrar hur länge jag måste vänta med att lägga mitt klinker golv.Tänker inte koppla på värmen föränn till hösten.
 
90 dagar väntade vi och det blev jätte bra.
ha öppet så mycket som det går under varma dagar. Det är det bästa medel.
Har efter de satt månader klinkers på hela bottenvåningen. Är fortfarande perfekt.

Vi använde flytfästmassa (tror jag det heter) vi köpte på Bauhaus. Efter 5 timmar kan man gå på golvet. Det är speciell för stora klinkers.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.