Har börjat renovera köket och har då precis lagt klinker på golvet och tyckte jag gjorde allt som man ska... Tog bort gammal matta, slipade och primade underlaget. Limmade dit golvgips 13 mm på med godkänt lim, primade och satte sen klinkerplattorna. Skitsnyggt blev det :)!

Nu inser jag mitt misstag... det är inte spånskiva under hela golvgipset utan liggande träplankor med masonit ovanpå på ca halva golvet. Masoniten sitter fast i trägolvet med dyckert typ... Jag inser ju svagheten i konstruktionen, golvgips-masonitskivan sitter ju inte särskilt fast mot trägolvet under.

Hur kan jag rädda situationen bäst? Jag köpte golvgipsskruvar idag och tänkte sabba några fogar och sätta fast golvgips-masonit-skivan mot trägolvet, fine! Men sen insåg jag att gipset kanske reser sig och och då blir ju underlaget för klinkerplattorna ojämnt...

Vad tror ni, hur kan jag göra bäst?

Ingen som har en idé?

MariaX skrev:
Ingen som har en idé?
Låt det va och håll tummarna för att det håller. Tyngden från klinkers och gips bör hålla masoniten på plats och om det inte är någon större svikt i golvet är det nog lugnt. Gipsskivorna och klinkersen är ju döda material och klinkers+fix+hellimmad gipsskiva bildar en ganska tjock kaka som förhoppningsvis är självbärande och tål lite rörelser även om inte hela konstruktionen är homogen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.