Jag skall lägga klinker i ekonomidelen (ca40kvm), idag är det målat betonggolv samt klickgolv på målad betong. Idag upplevs INTE golvet som kallt.
Nu till frågan: Dom flesta påstår att det behövs nån typ av golvvärme pga golvet (klinkersen)kommer att upplevas som kallt, kommer det att upplevas som det bara för att det kommer klinkers på det?
Jag tycker rimligen att det borde i så fall kännas kallt redan idag, i alla fall på dom målade betongytorna eller!?:confused:

Jag har lagt in Alloc golv (klick) i stort sett hela huset, "dom flesta" sa att det skulle också upplevas kallt. Konstigt nog tycker jag att det blev snarare bättre, efter jag lagt in det.... Så jag litar inte på vad "dom flesta" i min närhet säger.

Orsaken till att jag tvekar är att det blir en fördyring med ca 15-20 tusen, dvs ett antal månader till med väntan.

klickgolven känns varmare än enbart betongen. Klinkers är ju sten så de kommer att upplevas kallare än vad de egentligen är, typ som ett bart betonggolv.
Men om man har strumpor på sig så går de faktist att gå på tycker iaf jag, de är när man går barfota som de verkligen känns kallt.
Golvvärme kan du lägga om du har tillräckligt med isolering under plattan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.