118 038 läst ·
109 svar
118k läst
109 svar
Klinker från Byggmax i garage?
Berätta gärna hur klinkerplattorna funkar efter att du har använt garaget. Är själv sugen på att köpa samma plattor nämligen
Har bara spelat pingis än i garaget ska köra in bilarna imorgon jag återkommer.P Paulina123 skrev:
Det som var är att det var riktigt dåliga plattor att lägga enligt plattsättaren.
Det skilde så mycket som 2 mm mellan storlek på plattorna.
Så han fick plocka lite här och där i paketen.
Hej Paulina nu har jag använt garaget ett tag och det funkar fint, använt domkraft kört in med dubbdäck.P Paulina123 skrev:
Det verkar hålla bra!
Nackdelen är att klinkers suger minimalt med vatten inte som en betongplatta så det blir mycket stående vatten, men löser det med gummiskrapa.
Mvh Dennis
Som Uraks skriver så är måtten inte riktigt exakta vilket gör att om man inte sorterar plattorna så blir fogmåttet inte exakt överallt. I ett garage märks det inte nämnvärt och borde synas ännu mindre om du kör med deras egna antracit-fog som jag tror smälter bra ihop med plattorna.
Med det är en prisvärd platta som jag nog kommer att lägga på fler ställen i huset.
Uraks: Vad körde du för färg på din fog? Någon bild?
Med det är en prisvärd platta som jag nog kommer att lägga på fler ställen i huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mellangrå då den svarta hade en tendens att bli flammigH Holmspel skrev:Som Uraks skriver så är måtten inte riktigt exakta vilket gör att om man inte sorterar plattorna så blir fogmåttet inte exakt överallt. I ett garage märks det inte nämnvärt och borde synas ännu mindre om du kör med deras egna antracit-fog som jag tror smälter bra ihop med plattorna.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 169 inlägg
Körde ni på Byggmax egna klinkersfog? Jag testade deras antracit-färgade men den var otroligt känslig för vatten så det blev flammig nästan oavsett hur länge man väntade med att torka av första lagret.U Uraks skrev:
Jag tog deras grå men även den var känslig eller dåliga pigment för det blev mer ljusgrått/vitt än bara grått.
Nej inte köpt något från byggmax =)H Holmspel skrev:Körde ni på Byggmax egna klinkersfog? Jag testade deras antracit-färgade men den var otroligt känslig för vatten så det blev flammig nästan oavsett hur länge man väntade med att torka av första lagret.
Jag tog deras grå men även den var känslig eller dåliga pigment för det blev mer ljusgrått/vitt än bara grått.
Fogen och fixet valde plattsättaren kan kolla upp vad det var för märke om du vill.
Har läst tråden, och det har ju gått några år sedan Byggmax klinkret lades in... Hur har det hållit för er? Finns ju fortfarande att köpa, och till tämligen attraktivt pris, så klurar på det till vårt lilla garage