Behöver en ny klinga till sänksågen (Bosch GKT), en till trä.

Var är det bäst att handla?

Till TS55 så har jag handlat alla min klingor på Tyska Ebay.

ullberg
Även jag använder tyska ebay, klart billigare än här (lite mindre än halva priset mot listpriset i Sverige).

Tyvärr är jag ändå inte helt nöjd då jag hela tiden jämför med den första klingbeställningen jag gjorde från ebay.de, i slutet av 2010 måste Gerschwitz haft någon riktigt fin kampanj, jag beställde då:

160/PW12 (496301) för EUR 17,50
160/28Z (496302) för EUR 21,95
160/48Z (491952) för EUR 22,50

Dessa priser har jag aldrig återsett och jag önskar att jag hade köpt för att lägga på lager... (Ja jag vet att dagens priser är ganska nära och helt ok, men det hjälper inte när jag minns dessa gamla godingar)

/U

EDIT: dessa är alltså till TS55, inte GKT, men även Bosch borde ju se till att hålla attraktiva priser i hemlandet.

Tackar för input :thumbup:

Lefeld har onekligen bra priser.

MB77 skrev:
Tackar för input :thumbup:

Lefeld har onekligen bra priser.
Lefeld är kalasbra att handla ifrån, snabba svar, snabba att skicka, bra utbud och låg frakt. :)

ullberg skrev:
Även jag använder tyska ebay, klart billigare än här (lite mindre än halva priset mot listpriset i Sverige).

Tyvärr är jag ändå inte helt nöjd då jag hela tiden jämför med den första klingbeställningen jag gjorde från ebay.de, i slutet av 2010 måste Gerschwitz haft någon riktigt fin kampanj, jag beställde då:

160/PW12 (496301) för EUR 17,50
160/28Z (496302) för EUR 21,95
160/48Z (491952) för EUR 22,50

Dessa priser har jag aldrig återsett och jag önskar att jag hade köpt för att lägga på lager... (Ja jag vet att dagens priser är ganska nära och helt ok, men det hjälper inte när jag minns dessa gamla godingar)

/U

EDIT: dessa är alltså till TS55, inte GKT, men även Bosch borde ju se till att hålla attraktiva priser i hemlandet.
Även jag köpte till dom priserna då, har fortfarande ett par 48-taggare kvar men borde köpt någon fler 12 resp 28 taggare.

Tror det fanns en tråd för ett år sedan där vi beklagade oss o spekulerade varför priserna skjutit i höjden även om det fortfarande är billigare i Tyskland.
Däremot har kap/ger-klingorna varit billigare i UK, bla Miles har haft riktigt bra priser på Boschklingor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.