Hej!
Ska ligga klickgolv i ett golv som har lite jobbig form. Bara undrar om någon har nån idé om var jag ska börja någonstans för att få de något så när korrekt?
Se bilden, väggen som går ut vid toadörren där är ju lite jobbig..
Ska jag lägga de vertikalt eller horisontellt? Om man går efter bilden alltså heh..
Jobbigt om de skulle bli fel så jag inte kan fortsätta mitt i. Kanske ska börja precis nedanför trappen?
Är glad för alla tips, gjorde en liten fin skiss lite snabbt över rummet :)
Står fel på bilden, väggen går ut i rummet, inte ute, men de förstår ni nog.

• rum.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Var har du fönster?

Dem är på den väggen som går ut allra längst till höger, de är de enda stället som de e fönster på..2 st sitter där

Jag hade lagt horisontellt och börjat i övre vänstra hörnet... alla angivelser i förhållande till bilden... ;)

Även klickgolv rör väl på sig om jag inte har fel? Har för mig att man alltid ska lägga så man får kortast möjliga längd, så jag hade nog kört uppifrån o ner enligt bilden, från vänster eller höger tror jag inte spelar nån roll!

Man skall väl alltid börja från vänstra hörnet (vad jag läst) såvida inget annat står i beskrivningen. Jag tycker man skall lägga golvet med längderna så de följer ljuset från fönster (dvs kortsida mot fönster), annars blir det lite skumt när ljuset faller in i fönstret mot golvets långsida. Kan uppfattas som att rummet är mindre då.

Prova lägg ut några skivor och kolla.

putte_1 skrev:
Jag hade lagt horisontellt och börjat i övre vänstra hörnet... alla angivelser i förhållande till bilden... ;)
Helt korrekt man strävar alltid efter att ljuset skall skina in i rummet i golvets längdriktning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.