Hej!
Ny här och nybörjare vad gäller renovering. Efter 26 år i borätten är det dags att renovera. Hur ska jag lägga golvet tycker ni? Hallen är i vinkel och garderob och förråd krånglar till det lite. Åt vilket håll tror ni det är lättast att lägga golvet, längs med ytterdörren eller åt andra hållet? Tacksam för råd.
/sigdarve
Ny här och nybörjare vad gäller renovering. Efter 26 år i borätten är det dags att renovera. Hur ska jag lägga golvet tycker ni? Hallen är i vinkel och garderob och förråd krånglar till det lite. Åt vilket håll tror ni det är lättast att lägga golvet, längs med ytterdörren eller åt andra hållet? Tacksam för råd.
/sigdarve
Redigerat:
Om det bara är hallen som skall läggas om hade jag lagt linjerna så dom löper från dörren till fönstret mitt emot.
Om jag hade lagt om vardagsrummet samtidigt och golven skall matcha hade jag gjort tvärtom så att dom tillsammans följdes åt
Om jag hade lagt om vardagsrummet samtidigt och golven skall matcha hade jag gjort tvärtom så att dom tillsammans följdes åt
Nu bidrar österfönstret i vardagsrummet, inte med så mycket ljus, in i hallen iofs. Det kommer även in ljus från sovrummen när dörrarna är öppna. Men jag kanske ska lägga golvet på den ledden som är föreslagen ändå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 372 inlägg
Många föredrar klinker i en hall. Om man vill ha ett väldigt tåligt golv.