Vi har bott i vårt nybyggda hus i något över två år. För andra gången har jag rensat ut en stor klump med klegg ur vattenlåset från handfatet i ett av badrummet. Vad är orsaken till detta. Har inte stött på detta tidigare. Kan det vara ngn partikel från bygget som orsakat detta?
Finns det hygienprodukter som kan reagera med t ex kalk i vattnet eller. Bifogar en bild
Finns det hygienprodukter som kan reagera med t ex kalk i vattnet eller. Bifogar en bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådär ser handfatet i vår gästtoalett ut, ingen rakning eller annat sker där, bara handtvätt och lite tandborstning. Jag tror det i stor del handlar om t.ex tvål som inte sköljs ut ordentligt för att man inte spolar så mycket vatten, men det är bara en teori
Ingen aning, det förbryllar mig då detta inte är ett handfat som används för den huvudsakliga dagliga hygienen om man säger så. Dvs ingen rakning eller massa andra krämer och konstigheter, utan i stort sett endast tvätta händerna efter toalettbesök samt tandborstning då och då. Ändå kan man rensa upp det här helsvarta kletet flertal gånger om året. Hårstrån är det nästan inga alls i den där sörjan.
Klicka här för att svara