26 770 läst ·
186 svar
27k läst
186 svar
Klart stötande reklam
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
Tack för smickretinjonil skrev:
Jag tycker tvärt om att de flesta av oss knappt verkar veta vad som är fram och bak på en hammare.
Varje dag ser jag mig omkring med förundran:
Hur fick jag köket (nästan färdigt) att fungera.
Står garaget (nästan färdigt) fortfarande upprätt :wow:
Men ja, självförtroendet är det inget fel på
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg
http://www.svd.se/naringsliv/bransc...am-falld-for-lattkladda-olflickor_4123693.svd
Klädkoden borde kanske varit denna.
Får inte kvinnor själva välja klädsel? Det finns ju de som tjänar stora pengar på sitt utseende och trivs med det.
Alla har ju inte valfrihet, men det är inte den gruppen som kritiseras, man undrar vart det barkar.
Själv tycker jag att kvinnorna, ( om det nu är det ), på bilden ovan förvandlats till anonyma barnproducenter.
Klädkoden borde kanske varit denna.
Får inte kvinnor själva välja klädsel? Det finns ju de som tjänar stora pengar på sitt utseende och trivs med det.
Alla har ju inte valfrihet, men det är inte den gruppen som kritiseras, man undrar vart det barkar.
Själv tycker jag att kvinnorna, ( om det nu är det ), på bilden ovan förvandlats till anonyma barnproducenter.
Redigerat av moderator:
Man får gå långt tillbaka i tiden för att hitta en reklam som inte attraherar , och skulle man skulle det i många fall vara ett fall för jämo.
Jag skulle kunna hitta skäl att anmäla alla ovanstående bilder till någon förbjudande institution.
Kanske lika bra att endast tillåta text på reklamaffischerna.
Jag skulle kunna hitta skäl att anmäla alla ovanstående bilder till någon förbjudande institution.
Kanske lika bra att endast tillåta text på reklamaffischerna.
Vad är din poäng?
Det finns de som tycker det är dumt med tuttar och underkläder på varenda reklampelare. Nu råkar de vara i majoritet, så det är förbjudet.
Du lever i en demokrati. Suck it up!
Det finns de som tycker det är dumt med tuttar och underkläder på varenda reklampelare. Nu råkar de vara i majoritet, så det är förbjudet.
Du lever i en demokrati. Suck it up!
Vänta nu...underkläder är inte alls förbjudet på reklampelare...vänta bara tills lite närmare jul...
Jag tror inte ens tuttar är förbjudet...dock måste det vara i rätt kontext för att vara tillåtet.
Vi lever faktiskt i Sverige inte i dubbelmoralens USA...
Vi lever faktiskt i Sverige inte i dubbelmoralens USA...
Poängen är att jag inte vill ha ett förbudsland. Tycker man inte om en reklam behöver man inte titta på den, jag ger mig tusan på att de som är mest negativa är de som synat den mest.Nyfniken skrev:
Och som i artikeln om ölfesten, damerna som ställde upp visste säkert vad det innebar och hur mycket de fick för jobbet. Om sen manfolk inte kan hålla fingrarna i styr eller om de ser på servitriserna på ett olämpligt sätt så är det en annan sak.
Givetvis tycker även jag att man inte kan tillåta vad som helst men gränsen tycks flyttas längre ner för varje år som går. Internettreklamen på traktorer,köksprylal och allt annat upplever jag som precis lika störande som om det skulle vara en kurvig kvinna på bilden.
Och sen kan man vara ganska säker på att de kvinnor som idag skriker klä på er har i sin ungdoms dagar klätt sig lika utmanande som ungdomen gör på reklamaffischerna men kanske av en annan anledning.
Sen undrar jag om det verkligen är merparten som är emot, jag tror det inte.
För att undvika missförstånd. Att vi som tycker det är bagateller med lite skinn, som nån uttryckte det,
så finns det forskning i ämnet. Vi är inga snuskgubbar. Kvinnor och män tittar på detsamma.
http://www.msn.com/sv-se/ekonomi/te...en-–-resultatet-överraskar/ss-BB9yagh#image=4
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.msn.com/sv-se/ekonomi/te...en-–-resultatet-överraskar/ss-BB9yagh#image=4