138 443 läst ·
1 296 svar
138k läst
1,3k svar
Klarna är skit
Det som inte är så smidigt är att man måste kolla varenda autogirodragning som Klarna gjort och jämföra det med faktiska köp.D dthompa skrev:
Detta då Klarna enligt egen utsago drar lite pengar för skojs skull ibland.
fast det är ju självklart. Om alla betalar i tid tjänar dom ju inte så mycket. Dom tar en avgift på köpet för dom tar risken ist för butiken. Men stora pengarna är ju för dom som inte betalar. Det är samma för alla bolag som erbjuder kredit, avgifterna är det man tjänar på.Karlia skrev:
Förstår inte det konstiga, är ju mer konstigt att folk handlar för pengar dom inte har. Eller klagar när dom missat betala. Håll ordning och ta eget ansvar.
visa fakta på detta, tror inte en sekund att dom drar mer pengar än vad det står att det kostar. Hade det stämt hade det ju varit ett ramaskri och man kan polisanmäla dom.Peter2400 skrev:
Självklart för mig att ha koll. Men det finns många svaga individer som inte klarar det - ungdomar, psykiskt sjuka mfl. Kommer inte ihåg om det var finansinspektionen eller regeringen som förbjöd klarna att ha faktura som förstaval. Ockerräntor var tidigare förbjudet men verkar inte vara det längre (sms-lån)
Någon slags etik är nödvändig även för kreditföretag.
Haha, blir inget ramaskri när företag gör misstag.D dthompa skrev:
I Sverige är det bara privatpersoner som får betala dyrt för sina misstag.
fast man kan inte klandra dom för att folk inte betalar. Dom har en jättebra tjänst.Karlia skrev:
Självklart för mig att ha koll. Men det finns många svaga individer som inte klarar det - ungdomar, psykiskt sjuka mfl. Kommer inte ihåg om det var finansinspektionen eller regeringen som förbjöd klarna att ha faktura som förstaval. Ockerräntor var tidigare förbjudet men verkar inte vara det längre (sms-lån)
mycket värre med ockerräntor som vissa har som lånar ut pengar.
Medlem
· Blekinge
· 12 207 inlägg
Där kan man såklart ha olika åsikter. Jag tycker att kreditbolag ska ha viss styrning, att de inte ska helt fritt få bestämma sina villkor. Bolag är starkare än enskilda individer, särskilt enskilda individer med svag ekonomi (och utan sunt förnuft)D dthompa skrev:
Förstår inte hur sms-företag kan få ta de räntor de tar. Och tycker att det är bra att klarna inte får ha kredit som första förslag.
Det är väl det som är problemet, det är bara oskyldiga misstag från deras sida.D dthompa skrev:
Svårt att reda ut exakt vad som gått fel.
Efter min upplevelse av deras hantering av mitt ärende, så fick jag uppfattningen att de har noll koll.
Reklamationsavdelningen hade fullt upp, därav den långa väntetiden.
Givetvis bara de som är missnöjda med Klarna som skriver omdöme på Reco, men det visar att min upplevelse inte är unik.
https://www.reco.se/klarna-ab
Då parkeras fakturan hos klarna och Klarna vidtar utredning.Claes Sörmland skrev:
Har man appen och pushnotiser missar man ingenting. Jag uttnytjar klarna flitigt och har inte låtit dem tjäna en enda krona på mig.
Till alla som försvar detta vansinne....
Vad är alls poängen med en 3dje part som enbart hanterar betalningen mellan kunden och företaget som tillhandahåller produkten/tjänsten??
Varför finns detta behov? Vem tjänar på det? Vem betalar för det?
Helt plötsligt från ingenstans uppstår en marknad som går ut på att vara mellanhand mellan kunden och leverantören för att hantera betalningen?
Vad är alls poängen med en 3dje part som enbart hanterar betalningen mellan kunden och företaget som tillhandahåller produkten/tjänsten??
Varför finns detta behov? Vem tjänar på det? Vem betalar för det?
Helt plötsligt från ingenstans uppstår en marknad som går ut på att vara mellanhand mellan kunden och leverantören för att hantera betalningen?