Inte råkat ut för inkasso, men påminnelseavgift. Jag ringde och klagade på detta men deras enda svar var att påminnelser skickas via appen. Givetvis tycker dom att det är najs med påminnelseavgift och orkar inte lägga ett fåtal timmar på att utveckla en funktion som skickar ett mail dagen innan fakturan förfaller....

• Gilla
Novisorisk
  • Laddar…
MultiMan
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Är det t o m integrerat i appen eller hur förväntas man kommunicera med Klarna?
Du går in under fakturan i appen och markerar att det är ett problem, anger varför och då pausas fakturan tills företaget påstår sig ha löst problemet, då aktiveras fakturan automatiskt igen alternativt får du en förfrågan från Klarna om problemet är löst eller inte och svarar du inte inom en viss tid så aktiveras fakturan oavsett.

Problem uppstår när företagen skiter i sina åtaganden och ljuger mot Klarna. Råkat ut för det ett flertal gånger senaste åren och numera så skiter Klarna i sådana problem och säger till dig att lösa det med företaget. Det enda du har är den första pausen av fakturan. Fortsätter problemen har Klarna börjat strunta i resten. Så var det aldrig förr. Då satte de press på företaget och orkade göra en ordentligt utredning. Nu orkar Klarna bara skicka ett mail till företag med några frågor. Ljuger företaget kan man glömma mer hjälp. Därför har Klarna nu fått ännu en missnöjd kund, som tidigare alltid talade väl om dem.

Börsnoteringar har förstört många företag, så jag är inte förvånad, tyvärr.

Aldrig lyckats få ens en påminnelseavgift trots alla år och fakturor, så ställer mig fortfarande väldigt frågande över att det skulle vara särskilt lätt att få för människor som är normalt skötsamma med sin ekonomi. Om inte är det ju ett generellt problem och inte Klarna-specifikt.

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
T
O OTGI skrev:
Inte råkat ut för inkasso, men påminnelseavgift. Jag ringde och klagade på detta men deras enda svar var att påminnelser skickas via appen. Givetvis tycker dom att det är najs med påminnelseavgift och orkar inte lägga ett fåtal timmar på att utveckla en funktion som skickar ett mail dagen innan fakturan förfaller....
Varför skulle det vara någon annans ansvar att du betalar dina skulder i tid??

• Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Personligen så handlar jag nästan uteslutande med näthandelsbutiker som använder Klarna, betalning samt returer fungerar felfritt.
Behövde nya trailskor, beställde hem 7 par för att prova från olika butiker. Returer fungerade perfekt, Craft tog över en månad på sig att bekräfta min retur, men inget problem med det iom att jag hade rapporterat retur.

• Gilla
Lördag hela veckan och 1 till
  • Laddar…
T tanaris skrev:
Det är alltid någon annans fel.......:cool:

• Gilla
  • Haha
MetteKson och 9 till
  • Laddar…
C
Missade en Klarna-faktura härom året pga en seg leverantör så att fakturan kom under sommarsemestern när jag var bortrest.
Första fakturan kom på mejl, sen en skriftlig "Vi saknar din betalning"-påminnelse i brevlådan, sedan inkassokrav i brevlådan.

Shit happens, svårt att skylla på någon annan när man själv valt att betala med faktura.
Inte konstigare än att betala och gå vidare med sitt liv.

Lite irriterande dock blev jag efter det blockad en månad av Klarna.

T tanaris skrev:
Nej, absolut, det är mitt ansvar! Men det har hänt att jag intalat mig att jag har betalt, fast jag kanske blev avbruten precis innan jag hann klicka färdigt, och därmed begått ett misstag, varför jag hade uppskattat funktionaliteten. Men jag tycker att för ett så högteknologiskt företag så är det ju inte heller särskilt jobbigt att implementera funktionen. De väljer trots allt att ta ansvar för att jag ska betala min skuld, OM jag installerar deras app, så tekniskt verkar det uppenbarligen inte vara ett problem... Därav känns det som ett aktivt val av dem att inte påminna.

• Gilla
AndersOhrt
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
INja, obefogad kritik enligt mig och lite slarvigt av dig minsann @AndersOhrt ;)
Slarvigt ja, absolut. Men obefogad kritik tycker jag inte, jag har kollat och varken fått påminnelse via mejl eller post. För andra i tråden verkar det dock dyka upp, så slarvigt av dem att missa det denna gång. ;)

slacker slacker skrev:
Men känslan när det dimper ned en Inkasso i brevlådan - Den känner jag igen, mer eller mindre skiter på mig och det känns som att jorden raserar under mina fötter! Gaaaah!! Måste betala Nu Nu Nu!! :rofl:
Ja, det var ganska precis min reaktion också.

• Gilla
curtsson och 1 till
  • Laddar…
MultiMan
@OTGI De påminner ju, på flera sätt. Jag får via mail och SMS, förutom appens varningar.

harry73
Jag brukar välja en annan leverantör om de bara erbjuder klarna. Frun köper dock med klarna ibland, så några påminnelseavgifter blir det.

• Gilla
  • Haha
Takfönster och 5 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Tycker själv att Klarna ger mig köptrygghet, speciellt med allt snack man hör om bedrägeriet och sånt.
Har använt deras app och kort drygt ett år, varit väldigt nöjd
Men i december beställde jag ett par handskar på nätet från XXL.
Betalade med klarnakortet.
Dagen efter hörde xxl av sig via mejl och meddelade att handskarna inte fanns i lager.
Avbröt då köpet, inga pengar drogs från mitt kort heller(y)
Mitt kort är kopplat till ett konto i handelsbanken där klarna har rätt att dra pengar via autogiro.
Tre veckor senare när jag kikade lite på mina konton råkade jag se en betalning som jag inte kände igen, klarna stod det bara.
Då har alltså klarna dragit pengar för handskarna ändå:surprised:

Tog sex veckor med ett antal chattar, mejl och telefonsamtal för att få tillbaka pengarna.
Inte så smidigt, enligt en tjej på deras kundtjänst var det ganska vanligt att de ”råkade” dra felaktiga belopp från deras kunders konton.
Slutat använda klarna nu.

• Gilla
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@OTGI De påminner ju, på flera sätt. Jag får via mail och SMS, förutom appens varningar.
Coolt! Har du gjort någon speciell inställning för detta? Jag letade just runt bland inställningarna men hittade inga alternativ för att slå på detta.

P
Måste man ha ett konto anslutet för att få notiser?

Krilleman
Peter2400 Peter2400 skrev:
Tog sex veckor med ett antal chattar, mejl och telefonsamtal för att få tillbaka pengarna.
Inte så smidigt, enligt en tjej på deras kundtjänst var det ganska vanligt att de ”råkade” dra felaktiga belopp från deras kunders konton.
Slutat använda klarna nu.
Det är just därför jag vägrar koppla ett bankkonto till Klarna. Likväl ha deras kort.
Skicka faktura och jag betalar vid godkänd leverans, varför krångla till det?

KISS

Keep It Simple Stupid

:rofl::rofl:

• Gilla
Lördag hela veckan och 7 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Det är just därför jag vägrar koppla ett bankkonto till Klarna. Likväl ha deras kort.
Skicka faktura och jag betalar vid godkänd leverans, varför krångla till det?

KISS

Keep It Simple Stupid

:rofl::rofl:
Väljer alltid faktura från Klarna, betalar via appen vid leverans.
Inga problem so far

• Gilla
Mattias Ellgård och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.