5 590 läst ·
17 svar
6k läst
17 svar
Klarar sig tvättmaskinen om den står i 1-2dm vatten?
Den är helt ny, eller ja den köptes 10/5 men aldrig blivit installerad då tvättstugan inte varit helt klar, nu när den istort sett var iordningställd så kom översvämningen och det försenar allt igen. Men får se vad dom säger, jag kommer argumentera väldigt starkt för att dom byter ut den då ev framtida bekymmer inte kommer täckas av garanti eller försäkring då vatten stått i maskinen.H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 628 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 628 inlägg
Då kan ju inte försäkringsbolaget göra några åldersavdrag. Elgiganten ersätter förmodligen inte detta, det är ju en yttre omständighet som har orsakat skadan, det blir ditt försäkringsbolag som tar detta. Läs din försäkringsvillkor och kontakta ditt försäkringsbolag.Grillen skrev:
Den är helt ny, eller ja den köptes 10/5 men aldrig blivit installerad då tvättstugan inte varit helt klar, nu när den istort sett var iordningställd så kom översvämningen och det försenar allt igen. Men får se vad dom säger, jag kommer argumentera väldigt starkt för att dom byter ut den då ev framtida bekymmer inte kommer täckas av garanti eller försäkring då vatten stått i maskinen.
Ne får bara hoppas att försäkringsbolaget godkänner detta, eller annars godkänner att jag kan komma i efterhand och få ersättning genom dom utifall den skulle gå sönder inom några månader pga att korten ärgar sönder.H HEM2121 skrev:
Som du kan läsa i inlägg nr 14 så är försäkringsbolaget redan kontaktat men pga enormt tryck på dom här i Gävleborg så kommer det ta ett bra tag innan dom kan komma ut och besikta allt.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden