312 865 läst ·
2 173 svar
313k läst
2,2k svar
Klarar ni 7% ränta?
ränteavdraget har väl inte ändrat sig sedan dess? underskott av kapital med 30% värde på ränteavdrag upp till 100000, 21% däröver. per personZ Zlatje skrev:
Som medlem i Sveriges Ingenjörer känner jag mig helt trygg med att mitt fackförbund kommer förhandla fram ett löneavtal som säkrar reallönesänkning. Det lyckas de nästan med även om inflationen är nära noll….J Jerald Stuartson skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Va, du menar att alla facketälskare på byggahus mao snackar skit om hur bra facket är på att höja löner?Z ZipLock skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Va, trodde det var värmländska då min sambo kör med den. Ska sluta direkt! 1520 never forget!U Uffe A skrev:
Det har varit bra tillfälle att spara under de senaste åren med räntor under 2%.
Betala av lån.
Har man en rejäl hacka sparat så är ju räntan över 2% in vilket blir en motkraft till bolåneräntan.
Vore trist att behöva betala av bolånet med sparkapitalet.
Då har man inte rörligheten att flytta till annat boende någon annanstans innan man säljer nuvarande boende.
Betala av lån.
Har man en rejäl hacka sparat så är ju räntan över 2% in vilket blir en motkraft till bolåneräntan.
Vore trist att behöva betala av bolånet med sparkapitalet.
Då har man inte rörligheten att flytta till annat boende någon annanstans innan man säljer nuvarande boende.