315 365 läst ·
2 173 svar
315k läst
2,2k svar
Klarar ni 7% ränta?
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Googla vad snittpris innebär. Man kan inte titta på objektnivå.A Argastesnickaren skrev:
Väljer alla kvinnor yrken som är lägre betalt? Nej men som grupp betraktat gör de det. Ser du logiken?
Man väljer en styrelse som sedan kan besluta nästan vad som helst utan att behöva redovisa något alls till enskild medlem ens vid förfrågan är väl inte det jag kallar demokrati.AndersMalmgren skrev:
Enskild medlem har inte ens insyn i vilka beslut styrelsen fattar under mandatperioden för styrelseprotokollen är hemliga.
I en riktig demokrati har man möjlighet att begära ut handlingar och granska, men inte i en bostadsrätt.
Byggveteran
· 2 741 inlägg
Precis.AndersMalmgren skrev:
Många gamla hus ligger på bra läge framför allt där det finns ont om tomter.
Då är det läget som styr priset mer än att det skulle vara bättre kvalitet bara för att det är gammalt!!
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
i vår styrelse bestämmer vi allt på stämman vet inte vad du har för någon dålig erfarenhet.D Dilato skrev:Man väljer en styrelse som sedan kan besluta nästan vad som helst utan att behöva redovisa något alls till enskild medlem ens vid förfrågan är väl inte det jag kallar demokrati.
Enskild medlem har inte ens insyn i vilka beslut styrelsen fattar under mandatperioden för styrelseprotokollen är hemliga.
I en riktig demokrati har man möjlighet att begära ut handlingar och granska, men inte i en bostadsrätt.
Så alla beslut för hela året fattas på en stämma?AndersMalmgren skrev:
Tillåt mig tvivla.
Min dåliga erfarenhet kommer av de trådar som finns på BH där enskild medlem inte får underlag från styrelsen vid direkt fråga.
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Självklart är det läget. Men vet du vad. Läget har blivit populärt för att det är ett fint och gammalt område. Tänk en vända till innan du svararA Argastesnickaren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Byggveteran
· 2 741 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Kvaliten är såklart en del av det. Men läget i form av att det är gammalt och charmigt är viktigt ja. Därför det är så tråkigt när man bygger fula nybyggen som torstornen förstör stora delar av charmenA Argastesnickaren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg
Nej snittpriset är inte högre förutom de högst upp. Enbart nuevo Riche som bor där.
Byggveteran
· 2 741 inlägg
Gammalt och charmigt är ett populärt uttryck av mäklare och brukar betyda stora kostnader och omfattande renoveringar och är inget som stämmer in på kvalitetAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 191 inlägg