Hej

800mm låter rätt mycket, finns säkert nån som kan räkna på nedböjningen. Inte jag dock.
Jag hade lagt en rad med betongplattor ovan serviceledningen.
(eller det hade jag inte gjort eller byggt trädäck som täcker den om jag skulle behöva komma åt den. Tråkigt att riva trädäcket oxå. Tänk över om du måst ha trädäck där)
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Måste du ha plintar då? Rent lekmannamässigt låter allting väldigt grovt och tilltaget. Jag har en ungefär lika stor pjäs och den ligger på plattor och är gjord i ganska klent virke om man jämför med normer. bara billig tunn trall också. Jag upplever inga konstigheter med den. Vad gör det om det sviktar nå millimeter typ?
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Måste du ha plintar då? Rent lekmannamässigt låter allting väldigt grovt och tilltaget. Jag har en ungefär lika stor pjäs och den ligger på plattor och är gjord i ganska klent virke om man jämför med normer. bara billig tunn trall också. Jag upplever inga konstigheter med den. Vad gör det om det sviktar nå millimeter typ?
Hade gärna sluppit plintar, men marken är i olika nivåer, därav plintarna. Har gjort en enkel liten skiss från sidan.
 
  • Handritad skiss på anteckningspapper som visar en byggkonstruktion med plintar och ojämna marknivåer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruvade stolpar på väl valda ställen och sen plattor i botten lär väl fungera? Då har man ju nåt att skruva i om man vill brädklä undertill också.....
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Skruvade stolpar på väl valda ställen och sen plattor i botten lär väl fungera? Då har man ju nåt att skruva i om man vill brädklä undertill också.....
Betongplattor längst till vänster med stöttor tror jag också blir bra. Är iaf det enklaste sättet .
 
Min altan är en kombination av plintar och plattor
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Min altan är en kombination av plintar och plattor
Nöjd med resultatet?
 
MultiMan
Jag har extremt tjälskjutning och rörelser i marken så den dagen jag bygger altan måste antingen hela den sidan av tomten bytas material på eller så är det enbart djupa plintar som gäller, annars skulle altanen brytas sönder av markens rörelser.

Kolla alltså upp detta innan du bestämmer vilket sätt du ska använda.
 
  • Gilla
JF.
  • Laddar…
J JF. skrev:
Nöjd med resultatet?
Absolut, mot huset sitter den mot grunden. Ytterst med plint och i mitten på plattor.

Man orkar ju inte gräva hur mycket som helst :D
 
  • Gilla
kimtommy och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.