7 931 läst ·
23 svar
8k läst
23 svar
Klarar jag mig på tre bärlinor?
Nybyggare
· Västmanland
· 212 inlägg
Hej
800mm låter rätt mycket, finns säkert nån som kan räkna på nedböjningen. Inte jag dock.
Jag hade lagt en rad med betongplattor ovan serviceledningen.
(eller det hade jag inte gjort eller byggt trädäck som täcker den om jag skulle behöva komma åt den. Tråkigt att riva trädäcket oxå. Tänk över om du måst ha trädäck där)
800mm låter rätt mycket, finns säkert nån som kan räkna på nedböjningen. Inte jag dock.
Jag hade lagt en rad med betongplattor ovan serviceledningen.
(eller det hade jag inte gjort eller byggt trädäck som täcker den om jag skulle behöva komma åt den. Tråkigt att riva trädäcket oxå. Tänk över om du måst ha trädäck där)
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Måste du ha plintar då? Rent lekmannamässigt låter allting väldigt grovt och tilltaget. Jag har en ungefär lika stor pjäs och den ligger på plattor och är gjord i ganska klent virke om man jämför med normer. bara billig tunn trall också. Jag upplever inga konstigheter med den. Vad gör det om det sviktar nå millimeter typ?
Hade gärna sluppit plintar, men marken är i olika nivåer, därav plintarna. Har gjort en enkel liten skiss från sidan.S Stefan1972 skrev:Måste du ha plintar då? Rent lekmannamässigt låter allting väldigt grovt och tilltaget. Jag har en ungefär lika stor pjäs och den ligger på plattor och är gjord i ganska klent virke om man jämför med normer. bara billig tunn trall också. Jag upplever inga konstigheter med den. Vad gör det om det sviktar nå millimeter typ?
Medlem
· Västernorrland
· 12 012 inlägg
Skruvade stolpar på väl valda ställen och sen plattor i botten lär väl fungera? Då har man ju nåt att skruva i om man vill brädklä undertill också.....
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Min altan är en kombination av plintar och plattor
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 823 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 823 inlägg
Jag har extremt tjälskjutning och rörelser i marken så den dagen jag bygger altan måste antingen hela den sidan av tomten bytas material på eller så är det enbart djupa plintar som gäller, annars skulle altanen brytas sönder av markens rörelser.
Kolla alltså upp detta innan du bestämmer vilket sätt du ska använda.
Kolla alltså upp detta innan du bestämmer vilket sätt du ska använda.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
