1 296 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
Klantigt drag gällande trekammarbrunn?
Hej!
Grävde mig en garageinfart i somras och det blev då en 3x3x3 stor jordhög över typ som grävaren la på ett fult stenröse på tomten enligt min anvisning.
Nu till problemet, därunder ligger ju trekammarbrunnen. Den lilla rensluckan (?) ett rör som sticker upp på cirka 10-15 cm i diameter med blått lock är fortfarande lättåtkomlig, dock inte dom större locken som någon nu i dagarna påpekade för mig va tvungna att man skulle kunna komma åt. Vad kommer slambilen säga när han kommer i februari igen och tömmer? Går allt fint utan problem eller kommer det gå åt skogen så jag måste flytta jorden snabbt innan tjälen kommer?
Är inte så hajj på detta ämne, tack på förhand!
Grävde mig en garageinfart i somras och det blev då en 3x3x3 stor jordhög över typ som grävaren la på ett fult stenröse på tomten enligt min anvisning.
Nu till problemet, därunder ligger ju trekammarbrunnen. Den lilla rensluckan (?) ett rör som sticker upp på cirka 10-15 cm i diameter med blått lock är fortfarande lättåtkomlig, dock inte dom större locken som någon nu i dagarna påpekade för mig va tvungna att man skulle kunna komma åt. Vad kommer slambilen säga när han kommer i februari igen och tömmer? Går allt fint utan problem eller kommer det gå åt skogen så jag måste flytta jorden snabbt innan tjälen kommer?
Är inte så hajj på detta ämne, tack på förhand!
Är det blåa locket ungefär som det här http://www.thomee.se/katalog/IboxServlet?p=IXK090&AID=373382 i så fall kommer slamsugaren inte kunna tömma din brunn.
Eller ser det ut så här hos dig http://www.srvatervinning.se/Global.../Pressbilder/slamsugning_Tomning_manlucka.JPG
Om det ser ut som nedre länken (manluckan övertäckt) så kommer slamsugaren antagligen kunna tömma brunnen, men om det händer något så att brunnen måste inspekteras så kommer det inte gå.
Lägg upp en bild locket & röret.
Eller ser det ut så här hos dig http://www.srvatervinning.se/Global.../Pressbilder/slamsugning_Tomning_manlucka.JPG
Om det ser ut som nedre länken (manluckan övertäckt) så kommer slamsugaren antagligen kunna tömma brunnen, men om det händer något så att brunnen måste inspekteras så kommer det inte gå.
Kollade lite nogrannare nu och insåg att det är som på första bilden, vilken jävla idiot man är. Men är ju första huset man äger så lite misstag ska man väl göra. Bara att ta fram spaden och flytta 3 kubik jord.Demmpa skrev:Är det blåa locket ungefär som det här [länk] i så fall kommer slamsugaren inte kunna tömma din brunn.
Eller ser det ut så här hos dig [länk]
Tack för hjälpen!
Japp, gör det. För kan de inte tömma när de kommer så får du ändå betala som för en tömning.
Sedan tycker jag ju att en grävmaskinist borde kunnat se att de låg en trekammarbrunn där och inte fyllt över, eller var det så att du hade lagt upp stenröset över locket för att dölja det
Sedan tycker jag ju att en grävmaskinist borde kunnat se att de låg en trekammarbrunn där och inte fyllt över, eller var det så att du hade lagt upp stenröset över locket för att dölja det
Det kan man absolut tycka, problemet är bara att förra ägaren hade lagt all sten dom grävde upp när dom la ner brunnen ovanpå den så locket ligger gömt bland stenen. Dessutom är det mitt första hus varpå jag inte har koll på precis allt än.AndersS skrev:
Klicka här för att svara