1 991 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Klantat till det!!!
Hej!
Var och köpte 2 st burkar färg, 1 st för utomhus putsmålning samt 1 st för putsmålning inomhus....
Givetvis så lyckades jag att använda fel färg i källaren och målade med utomhusfärgen....:@
Väggen jag målade är en källaryttervägg på ca 6 kvm och underlaget putsade lecablock....
Hur gör jag nu...? Skall jag slipa ner färgen eller låta det vara....?
Var och köpte 2 st burkar färg, 1 st för utomhus putsmålning samt 1 st för putsmålning inomhus....
Givetvis så lyckades jag att använda fel färg i källaren och målade med utomhusfärgen....:@
Väggen jag målade är en källaryttervägg på ca 6 kvm och underlaget putsade lecablock....
Hur gör jag nu...? Skall jag slipa ner färgen eller låta det vara....?
Varning: Jag är ingen målare och har egentligen ingen aning...
Jag hade nog låtit den vara kvar om det ser bra ut i övrigt. Jag har svårt att se vad som skulle kunna vara jättefel. Borde snarast hålla bättre än inomhusfärg på en eventuellt fuktig yttervägg. Möjligen problem att den är för tät och inte låter väggen "andas" på rätt sätt.
De som kan sånt här lär snart tala om hur bäst gör.
Jag hade nog låtit den vara kvar om det ser bra ut i övrigt. Jag har svårt att se vad som skulle kunna vara jättefel. Borde snarast hålla bättre än inomhusfärg på en eventuellt fuktig yttervägg. Möjligen problem att den är för tät och inte låter väggen "andas" på rätt sätt.
De som kan sånt här lär snart tala om hur bäst gör.
Jag tänker precis som Alfredo.
Och utomhusfärger bör ju vara diffusionsöppna, alltid. Ty ångtrycket driver ju fukten utåt i byggnaden och att sen avsluta med en sluten färg verkar ju mer än dumt.
Men likväl som Alfredo är jag vare sig målare eller kunnig inom detta.
Och utomhusfärger bör ju vara diffusionsöppna, alltid. Ty ångtrycket driver ju fukten utåt i byggnaden och att sen avsluta med en sluten färg verkar ju mer än dumt.
Men likväl som Alfredo är jag vare sig målare eller kunnig inom detta.
låt det vara! ska inte spela någon roll alls mvh Från en riktigt målare...
Att innefärger inte lämpar sig ute förstår jag naturligtvis men om just temperaturen kan ställa till det betyder ju det att man måste tänka på att välja "rätt" sorts innefärg i exempelvis en sommarstuga som kallställs.nybyggd skrev:
Följdfrågan blir då vad ska man välja respektive undvika för typ av innefärg inomhus i en stuga som kallställs vintertid?
Liknande trådar
-
Tror jag klantat till det...
Fönster & Dörrar -
Hjälp! Har klantat till det med försäkringen till vårt fritidshus.
Försäkringar -
Klantat till det med diffusionsspärren mellan vägg/golv!
Byggmaterial & Byggteknik -
Så har man klantat till det, ozongenerator
Miljö & Hälsa -
Klantat till det med ättika
Häckar, Buskar & Träd