La kilto kerasafe folie över brunnen innan jag lagt brunnsmanschett. Ska jag klistra den ovanpå folien eller skära bort ett område av folien som motsvarar brunnsmanschetten, klistra den mot golvet och en ny lite större bit folie ovanpå brunnsmanschetten. Klistret har redan torkat så vet inte ens hur lätt det går att lossa folien om jag nu försöker skära ut en del.

Ringen/mallen för att skära ut för klämringen är placerad i brunnen.

F ErlandJ skrev:
La kilto kerasafe folie över brunnen innan jag lagt brunnsmanschett. Ska jag klistra den ovanpå folien eller skära bort ett område av folien som motsvarar brunnsmanschetten, klistra den mot golvet och en ny lite större bit folie ovanpå brunnsmanschetten. Klistret har redan torkat så vet inte ens hur lätt det går att lossa folien om jag nu försöker skära ut en del.

Ringen/mallen för att skära ut för klämringen är placerad i brunnen.
Eller ska jag helt strunta i brunnsmanschetten och bara klämma tätskiktsfolien?

Du skall nog inte skippa manschetten, folien är inte lika elastisk, det kan bli bristningar i den när den trycks ned i brunnen.

Provat kontakta kiilto. Min erfarenhet av andra fabrikat, är att de har väldigt bra teknisk support. Har dock ingen erfarenhet av just kiilto.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.